SOM VANLIGT


HEJHEJ

Igår var det en hemsk dag, en riktigt hemsk dag; det var dags för mitt muntliga framträdande i engelskan.
Jag skulle prata om en kulturellt fenomen i något engelsktalande land och eftersom dom flesta antagligen skulle välja något klassiskt som känguru eller nåt sånt så tänkte jag att jag väljer något originellt, så jag valde haggis :) För jag tänkte att då blir jag iaf ihågkommen.
Så jag gjorde lite forskningar och sånt, sorterade, memorerade, tog inte med några bilder eftersom bilderna gjorde mig illamående (ser verkligen inte aptitligt ut får jag säga)
Innan jag gick hemifrån så kunde jag precis allt utantill, fick tom in lite skämt här o var också, hade perfekt uttal, hade ju gått runt och läst högt från mina papper hela morgonen för att få till det.
Innan jag åkte till skolan så träffade jag Thomas en sväng på stan o drack min obligatoriska latte med mintchokladsmak *mmm* Sedan bar det av, nu var jag riktigt nervös, det var näst intill hemskt! Stod utanför salen och väntade men han kom aldrig, "Yes!" tänkte jag, han kommer inte! (Jag ville verkligen inte =)
Men..efter 5 minuter så kom han ändå och det var bara att gå in och ta tjuren vid hornen. Fumlar lite och är jättenervös, står framme vid tavlar med mina papper framför mig och får vaddå? Jo..total blackout  =(
Visste inte alls vad jag skulle prata om, tittade på mina stödord framför mig och fattade inte ett jota.
Det blev ett katastrofframträdande =( Jag skulle knappt gett mig godkänt.
MEN!
Tydligen så tyckte han att det var bra..konstigt nog..
Lite grammatikfel och sånt var det ju men det var bara för jag var så nervös sa han, det blev ett högt betyg.

Jag fattar ingenting alls

När vi är i stan så brukar jag aldrig träffa på folk jag känner, men så igår, först träffade jag på en gammal klasskompis som jag inte träffat på ett år och vi hade tappat bort varandras nummer, sedan så springer jag på en arbetskamrat helt plötsligt. Så coolt :)
Efter det så träffade jag Rebecka så tog vi en liten fika på stan o tjötade rent allmänt om alla mellan himmel o jord, sånt e skoj =)

Jag orkar inte skriva mer nu, måste sätta mig med engelskan..eller nåt annat roligt ämne, matte kanske?
*tjoho*

Bilder finns numera att hitta på http://emoen1.bilddagboken.se




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0