STÖKET I KÄLLAREN...

I onsdags så fyllde min pappa år, och att hitta på något till min pappa ska jag säga er är inte det lättaste eftersom han har det han vill ha. I många år så ansträngde jag mig som attan för att hitta något unikt, roligt, något han absolut inte skulle kunna komma på vad det var. Tillslut gav jag upp och ett år köpte jag strumpor till honom; han blev jätteglad!
Så när pappa fyllde år i veckan hade jag o min syster köpt actionfilmer och bjudit honom på restaurang. Vi tänkte att det bästa stället är böfhus i brunnsparken, och oj vad rätt vi fick!
Det var så mycket mat och sen så var det glassbuffé; ät så mycket mjukglass du vill för 49 kr. Det var ju en riktig höjdare! Och han hade vart så nöjd med hela kvällen så tur var väl det ändå :)

I fredags så gick jag på mattehandledningen, det vill jag inte göra en gång till. Nu lämnar vi det ämnet.

Så på lördagen då var det dags att stöka ur mormors lägenhet, och hon har så mycket saker. Fast det var ändå ganska jobbigt för jag hade ju fyllt hela hennes källare med mina kartonger. Så det var bara att börja stöka ur den och packa om alla kartonger för att få ned skiten så nycket som möjligt (våran källare är typ hälften så stor som mormors och jag hade alldeles för mycket saker). Slängde alla möbler gjorde vi och jag tror jag fick ner det rätt bra, jag hoppas det iaf..
Tanterna i huset satt ute på gården och snackade blaja som vanligt och var meganyfikna. Det var så spännande där de satt brevid varandra, så de var tvugna att ha lite snacks till också, ostbågar :) Inte varje dag det händer nya saker på gården som man kan skvallra om!
När mamma och min moster gick igenom alla kasettband o cd-skivor o sånt så var det ganska komiskt vilken lika smak Lillemor och mormor hade. Jag vet inte hur mycket opera det var, julsånger med pavarotti, ja, 65& av allt bestod väl av nåt som Pavarotti hade gjort. Annars så var kommisarie Rex populärt att spela in på band..
Och tavlor, så många tavlor..i mängder! Det som är jobbigt med att tillhöra en konsthantverkssläkt är att det blir så jädra mycket och man kan knappt med att slänge det, men tillslut så måste man eftersom man har så mycket som det är redan. 
Men vi får väl se sen hur det går med att flytta om allting, om vi får plats i källan eller hur man ska lösa skiten. Det återstår att se.

Sen vill jag avsluta med att säga att jag avskyr matematik, jag avskyr det av hela mitt hjärta, så nu vet ni det.

Bilder: http://emoen1.bilddagboken.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0