ALLA FÅR BARN

På mitt forum som jag håller till i så är det fullt ös just nu med att trycka ut barn verkar det som. Vissa föder för tidigt och vissa lite senare än planerat. Folk har värkar till höger o vänster o slemproppar flyger ut.
Här händer det ingenting. (Jag vet, det är ändå 3½  veckor kvar, men NÅGOT kan man väl känna ändå?)
Jag har märkt att jag börjar bli mer och mer nervös inför detta. För bara 1 vecka sedan så var jag tokredo att föda, men nu känns det liksom lite småkonstigt.

Hur ska jag veta att jag har värkar? (Alla ni som fött barn kan nu sluta skratta, jag vet, det känns) Men alltså, och det här med att dom ska komma regelbundet..när ska jag åka in? Tänk om jag åker in försent och föder i bilen..tänk om vattnet går när jag sitter på bussen? Lagom pinsamt eftersom det tydligen ska lukta apa.

"Ja allihopa..ursäkta, det var bara mitt vatten som gick, jag tar inte illa vid mig om ni håller för era näsor"

Tänk om Thomas inte är hemma, eller inte hinner hem. Tänk om bilen går sönder. Allt annat här hemma har ju gått sönder nu (tvättmaskinen, strykjärnet...) Tänk om lillkillen inte alls vill komma ut utan stannar där inne jättelänge. Har räknat på att det längsta jag kommer få gå över är till 5 oktober. Det är 3 veckor över tiden, skulle alltså betyda att det är lite mer än 6 veckor kvar. Men åh...jag blir tokig på mig själv snart.

Samtidigt är det ganska mysigt vi har det tillsammans, lillkillen och jag. Han har börjat hicka väldigt mycket och hela magen hoppar. Mest hickar han på kvällen och morgonen. Det börjar bli en vana av att vakna varje morgon av att känna små hickningar i magen. Fast det känns välkommet och tryggt att känna det.

På tal om grekiska, den här länken är till dig Katta
Kom på en annan konstig sak dom gör i Grekland (här är en anledning till varför det är bra att bo med någon som kan språket och kulturen). När man ska säga ja så säger man ne, och istället för att skaka på huvudet när man menar nej, så nickar man uppåt och gör något klickljud långt fram i gommen med tungan.
Lite spännande ändå...men ack så förvirrande för en liten blondin som mig..

Kommentarer
Postat av: Katta

Du kommer att märka när värkarna sätter igång.

Om du har haft mensvärk så vet du för värkarna liknar dom, fast sju resor värre.

Min bm sa att vi skulle åka in när det var ca 5-10 minuter mellan värkarna.

Om du märker att du kommer att föda i bilen så ring ambulans. Lika gör du om Thomas inte är hemma eller hinner hem.

Då får han åka raka vägen till förlossningen istället. :)

Om vattnet går så ska du åka iväg till förlossningen också.

Och vill inte lillkillen komma ut och du går över tiden så blir du igångsatt efter ett tag.

Så det är ingenting att oroa dig över.

Det kommer gå så bra det här så. :)



Tack för länken förresten.

Får se om jag har råd att köpa den där kursen nåt tag.

2008-08-20 @ 12:32:08
Postat av: Linda

De kommer gå jättebra för er! Ni kommer hinna in och allt sånt. Mitt vatten gick och de ska inte lukta nånting. De ska vara genomskinligt och luktfritt, då är de inget fel :). Så vattnet kan gå vartsomhelst :P.

Kramar

2008-08-22 @ 11:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0