BLOD I MASSOR

Idag var jag och lillkillen hos barnmorskan för en kontroll. Det gick ganska bra faktiskt..
Mitt blodvärde har sjunkt lite, så hon vill att jag hädanefter ska äta 2 järntabletter varje dag fram till förlossningen för att ha ett litet lager, detta pga att man kan blöda 7-8 dl  under förlossningen och det kan ju göra att man blir ganska trött. Så jag får väl plåga mig en månad till med magkramp o sånt.

Vågen, 11 kg total uppgång sedan lillkillen blev till. Jättebra enligt barnmorskan o det var ju skönt.

Sedan så skrev hon lite anteckningar till bvc (barnavårdscentralen) och på nästa kontroll så kommer jag få en bok som ska med till bvc varje gång. Ska även få reda på vilken sköterska vi kommer få där också. Så sen när lillkillen ploppat ut så ska vi ringa till dem o säga hej o sånt.

Hon gjorde även anteckningar till förlossningspersonalen, lite grann sådär bara. Hon tyckte dessutom att jag kunde skriva ett förlossningsbrev och ha med mig, men jag vet inte...får se hur jag gör med den saken.

Magen (livmodern...) hade växt 1 cm så jag är uppe i 31 cm nu (mäts från livmoderns början, långt ner upp till högsta punkten på livmodern som befinner sig ungefär under revbenen). De flesta i samma vecka ligger på runt 35 cm, men så länge jag följer min egen kurva så är det ju bra, och nu följer jag min egen kurva ganska bra ändå. Hjärtljuden på lillkillen var också bra, de låg på 136 ungefär..brukar hålla sig där eller runt 140 så det är också bra. Huvudet var inte riktigt fixerat men det är nertryckt ganska långt och det är därför jag känner sånt tryck neråt. Ibland är det som om man får knipa med benen för det känns som något är på väg ut.

Min förkylning håller mig fortfarande sällskap...tjoho..eller nåt
Köpte earl grey löste idag, så har man kaffegrädde i och en sockerbit. Då blir det precis som det teet man fick hemma hos mormor och morfar förr i tiden..och då mår man genast mycket bättre :) Eller ja, lite iaf

Kommentarer
Postat av: Katta

Jag säger som jag alltid har gjort: Brännässeldroppar funkar skitbra mot för lågt järnvärde. :)Plus att man slipper magkramp och sånt.

Mitt värde steg från 114-131 på bara nån vecka.



2008-08-12 @ 12:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0