LAT & SVULLEN

Så sitter man här igen och funderar på vad man ska göra under dagen. Egentligen skulle jag inte behöva fundera eftersom jag har tonvis med saker att göra. Men som alltid så vill mitt huvud mer än vad min underbart svullna kropp orkar med.
Ska iaf försöka stryka alla bebissaker som jag tvättade igår. Thomas var för söt när han inte hittade brottardräkterna (2 bodys, en som är blå med gula stjärnor, en annan som är blå där det står SWE i gult) och såg nästan ängslig ut över att de hade försvunnit. De låg i den andra påsen. Men ändå =) Sen skulle han mäta så att att spjälsängsskyddet passade hela vägen runt sängen också (för tredje gången sen vi köpte det, men jag sa inget =) Surprise så passade det FORTFARANDE! Det är ju fantastiskt ;)

Kom på igår hur underbart lottad jag är ändå att ha en sån underbar människa att dela mitt liv med. Det här har ändå vart de 1½ bästa åren i hela mitt liv och det är tack vare honom

Får försöka plugga in lite mer grekiska idag också, har snart lärt mig alfabetet (dom har ett eget och det är i FEL ordning!) och när jag gjort det så ska jag lära mig det i rätt ordningsföljd. För att ge ett förvirrande exempel så kan jag säga att benämningen Rho är stort P och litet p och ska uttalas som ett r. P däremot ser ut som en fyrkant där botten saknas och lilla p ser ut som två t som är sammansatta, typ TT.
Låter detta intressant kan ni ju alltid kolla här , och på samma gång öka er förvirring ytterligare.

Jag och min magvärk ska nu gå och göra något annat. Antagligen stryka...lite iaf.

Kommentarer
Postat av: Katta

Det där var en intressant länk. Jag vill också lära mig grekiska! :)

2008-08-19 @ 22:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0