HOS BARNMORSKAN

Idag var jag på besök hos barnmorskan för lite vanliga kontroller.

Vi började som vanligt att prata lite om hur jag mår, förklarade mina krämpor och att jag var trött på att ha det så här, och hon kunde mycket väl förstå det.
Sen fick jag bebisboken som vi ska ha med oss till bb och sedan till bvc. Boken kommer följa lillkillen i allt vad gäller vaccinationer o kurvor o hela fadderullan. Fick även namnet på den sköterska vi kommer ha på BVC sedan.

Så var det upp på britsen så hon kunde klämma lite på magen, så lyssnade vi på hjärtljuden och han hade lite höga hjärtljud, det kan iofs bero på att han lekte vilde ute i väntrummet, vilket inte är så ovanligt..och då går ju hjärtljuden upp. Nu sover han kan jag meddela, så mina revben får vila i förhoppningsvis en halvtimma.
Mätning av hur mycket livmodern har växt, 1 cm på 2 veckor (32 cm för den som är intresserad) Frågade om han kommer bli en liten bebis och hon sa att han kommer bli en liten bebis. Först blev jag lugn och kände att det var skönt med tanke på hur han ska komma ut, men sen när jag fick känna på huvudet så insåg jag att, det kommer kännas ändå. Huvudet kändes väldigt stort, fast enligt barnmorskan så var huvudet litet det också. Men han var iaf näst intill fixerad nu, känns ju bra.

Att jag har så ont också beror med all största sannolikhet på att min bäcken är så, vad heter det..öh...typ uppluckrat :) Och det känns ju ganska mycket då. Hon tyckte jag skulle vila...

Blodtrycket var ganska lågt (85/52 för er som kan era grejer ;) och där hade vi en naturlig förklaring till yrseln.

Provtagning av järn, hade väl ökat 2 enheter ungefär vilket inte är något att direkt hurra för, men det är ju ändå högre än vad det var sist.
Och slutligen kom vi till min fasa; vågen
Trodde att jag hade gått upp minst 5 kg sen sist, men jag blev mycket förvånad över att "bara" ha gått upp 1,5 kg, vilket ger en total viktuppgång av 12,5 kg vilket inte alls är dåligt.

Hade tänkt att åka in till stan idag o fika med alla snartmammorna, men min mage säger att jag borde vila en stund istället för nu gör det änna ajaj. Dessutom börjar lillen vakna till i magen och ska säkert leka vilde igen och det gör inte direkt saken bättre

Kommentarer
Postat av: Sojung

sv: åh tack så mycket:D

2008-08-27 @ 14:33:28
URL: http://sojung.blogg.se/
Postat av: Katta

Jag har sagt det förut och säger det igen: Brännässeldroppar. ;)

2008-08-27 @ 18:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0