UHH

Jag är FORTFARANDE förkyld o eländig.

Inte nog med detta, jag har även fått städnojja, vilket egentligen inte är så konstigt eftersom jag alltid får det när jag är förkyld. Fast det är inte allt jag fått, jag har även fått för mig att jag ska göra väldigt mycket på en och samma gång nu. Laga mat, tvätta, stryka, städa, sortera etc etc.
Vet inte om detta är typiskt för gravida i slutet att känna den här stressen över att inte hinna med allt.

Så med min kraxande röst (pratar jag för länge så har jag ingen röst kvar, husfrid som min far brukar säga), rinnande näsa, underbara hosta och kallsvettningar ska jag idag ge mig ut o shoppa bebissaker. Tror inte jag smittar, utan detta är det segdragna eftersläpet som vi gravida får dras med.

Och eftersom jag nu är så jag-ska-göra-allting av mig så har jag även skrivit en jättefin lista på allt jag behöver till lilkillen. Problemet är att det kostar en del så jag får ta det jag har kvar som är absolut akut och som jag måste ha om han nu skulle komma när som helst (givetvis måste jag ha allt enligt mig och lite till, men en blick från Thomas sa att jag inte alls behövde det..hehe). Sen får jag ta resten när pengarna från försäkringskassan kommer.

Det känns ganska konstigt ändå att det snart kommer vara en bebis här

Kommentarer
Postat av: Katta

skrattar Låter som om du börjat "boa" nu.

Thomas ska nog bara vara glad över att du inte fått för dig att han ska måla köksluckorna i limegrönt eller nåt. För när han väl har gjort det så blir du inte nöjd och så får han måla om dom två gånger till i nån annan rolig färg. (Som efter förlossningen visar sig vara heeeelt uppåt väggarna och så får han måla om dom en gång till.)

2008-08-14 @ 20:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0