KLAGAN

Jag har kommit på en sak, och det är att jag klagar väldigt mycket på allting runt omkring mig.
Dessutom är jag jobbigt medveten om det, men det går inte att stoppa mig ändå.

Varför är det på detta viset? Många människor klagar ju iofs, fast gör inget åt det.  Men varför klagar man egentligen? Är det för att man på något sätt mår bättre av det? Jag försökte analysera mig själv och kom fram till detta:

*När jag klagar på tanter i mataffären så är det för jag blir arg för alla säger att ungdomar idag är så otrevliga o bla bla bla, medan äldre människor verkar tro att de kan bete sig hur som helst, och skulle man säga något så blir människor arga för man är otrevlig mot en gammal människa.
Därför klagar jag på det, istället för att ta kritik från människor som ändå inte skulle förstå min mening eftersom deras sinne är inställt åt ett håll.

*När jag klagar på att människor beter sig dåligt i allmänhet är det för att jag aldrig skulle göra som dom och det stör mig. Kanske för att jag någon gång skulle vilka göra som dom (tror iofs inte det) Men mest är det nog för att dom inte inser att dom måste bete sig bättre, eller iaf som folk. Som att släppa av folk innan man tränger sig på vagnen, eller att inte knö sig ute, eller att prata tystare på vagnen, jada jada, såna saker som jag utgår ifrån är allmänt vett.

Det är detta jag kommit fram till...Men en sak faktiskt som är positivt är att när jag väl är medveten om att jag klagat så försöker jag berömma något direkt efter för att inte låta så negativ :D

Annars så är det nytt år och huuuur mycket folk som helst på gymmet, synd bara att säkert hälften av dom kommer droppa av innan sommaren (brukar ju vara så), men det är trevligt att se att så många är där o tränar. Mer fitness åt folket höhö.
Själv sitter jag här med träningsvärk, ordentligt ont i mina bröstmuskler (la på 1,25 kg på varje sida igår på pumpen) Thomas var också med, tycker det är skoj när han är med och sen när jag får mina egna pass så får han vara med där också, faktiskt =)

Måste säga att jag diggar Sylvia Brown på Montel William Show, hon är grym!

Jo, ang bilddagboken, hädanefter kan bara de som är vänner på bilddagboken se mina bilder, detta för jag inte vill ha dom spridda bland folk. Ni förstår nog.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Fin blogg du har =)

Kram

2008-01-09 @ 14:35:53
URL: http://www.tussis.se
Postat av: Günter Sand

Grattis till att du fått ett eget pass i Stig Center. Du är grym och det kommer att gå hur bra som helst. Sitter i en bil när du har debut men jag ska tänka på dig när startskottet går.

2008-01-09 @ 20:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0