FÖLJANDE HAR HÄNT:

Här kommer en summering av allt som hänt det senaste..eller nästan iaf :)
Så här ser Kerstin på:

STORA HOLM som jag körde i torsdags. På onsdagskvällen kunde jag inte somna för jag var så nervös, sedan på torsdagmorgonen så vaknade jag vid 03.00 och hade mardrömmar fram till jag skulle gå upp. Inte så mycket sömn där inte. Nervös för precis ALLT.
Kom dit, fick träffa lärarna (konstaterade att det typ bara var 18-åringar där, kände mig allmänt gammal). Hakade på en tjej och vi körde tillsammans. Vi var nog dom äldsta i vår grupp :D Men vi hade väldigt kul faktiskt. Fast det där med sladdandet vettesjutton om jag gillade. Alla skrattade och jag var livrädd. Efter en kurva när vi skulle köra fort så man då givetvis tappar kontrollen, satt jag o skakade. Fy sjutton att vara så maktlös, bara tänkte på att det kunde vart på riktigt..
Att hänga upp och ner i en bil var inte heller speciellt trevligt. Och för de människor som tänkt åka med mig i framtiden har jag bara en sak att säga; den som INTE har på sig bälte tar bussen. Om jag kör och har bälte på mig, men personen bakom mig inte har det och vi skulle krocka så är jag inte så hel längre. Tror det var i en krock vid 50 km/h så kommer personen bakom mig flyga in i mitt säte med en kraft av 700 kg. 700 KG! Fattar ni eller? Det är skrämmande..Och föräldrar som sätter sina barn i framsätet när dom är för korta. Usch, skäms på er!

HISTORIEPROVET på fredagen gick åt pipsvängen. Inte här på morgonen fick jag sova bra heller för jag var så nervös. Men jag är som sagt rätt säker på att det gick käpprätt åt pipsvängen. Och det suger ju rätt fett. Dessutom började min hals göra ont...riktigt ont.

MELODIFESTIVALEN: Jag tycker faktiskt rätt låt vann. Däremot blev jag pissigt sur på Linda Bentzing. OM nu det hon sa i tidningen stämmer (Att Göteborgs- och Karlstadsjuryn kan gå o dränka sig) så tycker jag hon kan växa upp. Hur gammal är hon egentligen? 8 år? Kanske om hon ställde upp med en bättre låt så kunde hon vinna. Även om juryn vart bortplockad och bara tittarna gett sina röster så skulle hon ÄNDÅ INTE VUNNIT. Så det så. Satt även och funderade på varför Frida ens var med i finalen? Pinsamt, är ju sånt man sitter o skrattar åt om andra länder uppträder med i Eurovision. Det värsta är att jag tycker Christer Sjögren faktiskt var bättre.
Men jag tycker också jurygrupperna ska bort, man ska inte ge röster efter varifrån artisterna kommer. Det är fusk, det handlar om att granska låten.
Jag blev så glad när Charlotte vann så jag började nästan gråta jag också :) Hon är så söt Charlotte, inte divig utan mänsklig och tar inget som en självklarhet. Sånt gillar vi! :D

MIN HALS: Det är bara att konstatera, jag är bomförkyld. Måste ändå in till skolan en sväng idag o göra ett prov. Usch..sen är det bara hem o bädda ner sig...längtar redan.

Kommentarer
Postat av: Katta

Det är det jag har sagt hela tiden: Skippa dansbandsmusik och låtar skrivna på svenska så går man längre. :)
Ja och så kan man nog tillägga att man nog ska skippa fjortis rock a´la Frida också.
Så vida man inte vill bli panelhöna då....

2008-03-17 @ 20:50:44
URL: http://kattastrofen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0