EN UTMANING

I fredags så var det återigen dags för mig och Frida att dra med våra småkillar för en lovley sushimåltid. Vi har hittat det perfekta stället och det är den här sushirestaurangen som ligger precis utanför femman mot lilla bommen hållet till, asian något heter den. Åhh..det är så gott!
Tjejen som jobbar där är så schysst också. När vi kommer indragandes med våra barnvagnar så hjälper hon oss med bord och stolar så vi får plats, och sen när det är dags att gå så springer hon före och öppnar dörren åt oss. Det gör verkligen mycket när det är så trevlig personal på ett ställe. Så dit tycker jag verkligen ni kan gå för det är några som är värda att besöka.

Några ni däremot borde undvika är Netto i Länsmansgården eller vad det nu blir. Fy sjutton säger jag bara.
Fast vill ni handla i en affär där det verkligen inte finns något alls och varorna kommer in lagom tills affären stänger, eller om ni bara vill bli på riktigt dåligt humör, då kan ni gå dit.

Sen tänkte jag börja med en ny grej på bloggen. Frågade Thomas vad han tyckte om min idé och svaret blev
"That´s good pumpkin..."
Alla ni som sett på Våra värsta år förstår vad han menade med detta =)

Men här kommer min idé, och det är veckans utmaning!
Varje vecka (kan bli längre också) så kommer en ny utmaning som man ska göra. Det kan vara allt mellan himmel och jord, men ska främst handla om att lära känna sig själv, må bättre och göra något för samhället (jag vet, det låter så klämkäckt så det nästan blir äckligt).
Vill ni vara med på utmaningen så är det bara att skriva i kommentarer att ni vill vara med och så, gärna också komma med nya uppslag om vad man kan göra för utmaningar.
I början av nästa vecka görs kanske en liten sammanfattning och vinnaren får känna sig som en fin människa haha.

FÖRSTA UTMANINGEN handlar om att göra en insats för våra hemlösa i samhället, eller för andra som behöver det. 

So here we go:

Utmaning nr 1, pågår from 17/11-23/11

Denna vecka ska du tex rensa ur garderoben och alla kläder du inte behöver. Samla ihop allt i en hög och skänk dina grejer till Stadsmissionen eller liknande.

Vill du vara med så skriv en kommentar så läggs du till på listan, skriv även vad du funderar på att göra. Bara för att förslaget med utrensning av garderob står betyder det inte att det är just det du vill göra.
Målet är att göra en insats för samhället denna veckan.

DELTAGANDE:

* Kerstin
- Mål: rensa hela klädkammaren och sedan skänka alla kläder till Stadsmissionen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0