KNOCKOUT

På BB så får man ju alltid såna här små påsar med presenter där olika företag har lagt i lite varor så man sedan ska fortsätta köpa deras grejer, och presenter är ju alltid trevligt =)
Mitt bland dessa kläder o blöjor o sånt så fanns det tydligen en skiva (jag hade ju totalt glömt av detta men Thomas kom ihåg det) men lugn klassisk musik; Göteborgs symfoniker med Helen Sjöholm. Iaf så kom Thomas på att han skulle testa att spela skivan för att se om Alexander blev lugn. Det sägs ju att klassisk musik har en lugnande effekt på småbarn, och tydligen så ska man lyssna på det när man är gravid (inte som jag som lyssnade på massa dunkadunka musik).

Så skivan sattes på och Alex låg i vagnen..och slocknade! Han toksomnade med ett förnöjt leende på läpparna. Nu har det gått så långt med den här skivan så vi kan knappt klara oss utan den.
Imorse när jag satte på den för förmiddagsvilan så började han skratta när han hörde musiken komma igång, sedan log han och efter det så somnade han så förnöjt och gott i vagnen så.

Tänk vad lite klassisk musik kan göra ändå.


Kommentarer
Postat av: Katta

Jag kanske borde prova att spela klassisk musik för David på kvällarna jag då....

2008-11-03 @ 16:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0