RÅTTANS FAMILJ

Till att börja med så tycker jag att ni kan klicka här , sedan så bläddrar ni ner till Årets Gruppträningsinstruktör. När ni gjort detta så klickar ni för Madeleine Brandt, Sportlife. När ni lagt er röst så kan ni fortsätta läsa resten av detta inlägg.

Igår så satt jag o Thomas o kollade på tv och då handlade det om att det var råttans år. Thomas sa att han var född i råttans år, och så kom jag på att jag också är det. Så funderade vi lite till och insåg att även Alexander är född i råttans år.
Så hädanefter kan i kalla oss "Familjen Råtta". =)

Fick mig ett städryck igår och skulle städa en massa. Vad jag inte hade räknat med var att vår lille son hade en "mammadag" då han skulle vara i famnen nästan hela tiden. Somnade han i famnen så sov han jättegott, men så fort jag la ner honom så vaknade han till, och tillslut var han så grinig eftersom han inte hade sovit något alls nästan. Stackarn.
Men när pappa kom hem så fick dom spenderat lite pappa-son tid så jag kunde springa runt och städa.

Konstigt nog hade jag längtat efter detta. Kanske för att jag får göra något annat än att bara amma och byta blöja. Är väl iofs inget fel på det och det är ganska mysigt faktiskt, men ibland så måste man få lite tid för sig själv för att ladda upp batterierna. Eftersom jag inte heller kan träna eller nåt sånt nu så känns ändå städning som ett bra alternativ eftersom man springer runt o får rört lite på sig också. Hade tänkt gå en promenad igår, men vädret var väl kanske inte riktigt tillåtande för detta. När uppehållet kom så dröjde det kanske 5 minuter innan himlen öppnade sig och det bara öste ner hur mycket regn som helst. Dessutom blåste det så mycket så vi skulle antagligen vält omkull eftersom vinden skulle fått tag på regnskyddet på vagnen och det är väl inte så skoj direkt.

Men idag ska vi nog lyckas komma ut en stund, om inte annat så måste vi till affären eftersom min havremjölk är slut och jag har blivit beroende.

Kommentarer
Postat av: Günter Sand

Bra inlägg. Hoppas att alla röstar rätt nu:-D

2008-11-12 @ 20:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0