SHOPPNINGGALEN!

Igår så åkte jag och Alexander in till stan för att träffa Angelica och lilla Alva. Jag och Angelica har pratar hur länge som helst om att vi ska träffas någon dag, men det har liksom alltid kommit någonting i vägen. Men så äntligen bidde det av =)
Det blev en fika på Åhléns, blev lite besviken över bullutbudet måste jag säga, jag är ju trots allt en bullmänniska. Men kaffet var gott ändå så det gick an.
Alva har blivit stora damen nu och fyller hela 1 år på söndag! Megabusig och tokcharmig unge, och det tyckte Alex också. Alva skulle upp och springa och Angelica fick glatt (?) springa runt hon också och Alex tyckte det var jätteroligt när dom sprang omkring, och när Alva satt och bankade med händerna i bordet så var det också jättejätteskoj. Han är så go när han sätter igång o skrattar, busungen!

Skötrummet var fullproppat som vanligt och vi fick inte plats med våra vagnar där inne, men eftersom det kom folk som skulle in precis hela tiden så vågade jag inte stå kvar utanför eftersom det kändes som om jag aldrig skulle få plats där inne annars. Så det var bara att knö sig in och efter ett tag så lättade det. Kan ju inte direkt påstå att det är gott om plats där inne. Och som vanligt var det människor som sprang in och skulle låna toaletten bara för att det är gratis. Blir så trött på det eftersom väntetiden blir så lång när man ska på toa, den är ju anpassad så man ska kunna ta med sig barnvagnen in. Dessutom så kände jag den ökända bajslukten som många klagar på, fast när vi satt där så kom det in någon som bytte papperskorgarna så efter det luktade det inte bajs längre =) 

Nybytt och nyammad så gick vi runt o shoppade lite, behövde en till pyjamas till Alexander eftersom han växt ur de han hade innan. Hamnade på Lindex och herrejäses vilka underbart toksöta kläder dom hade! Så min pyjamasshoppning slutade i en body, en till body, ett par byxor, ett väldigt gulligt set och slutligen en pyjamas.

Jag vill shoppa meeeer!

Gullungen var även vaken större delen av dagen, trodde han skulle sova lite mer, men icke. Envisa unge. Vaken som ett ljus praktiskt taget hela dagen. En sak som är ganska rolig nu när han blir äldre och äldre (snart 7 veckor ju!) är att han börjar bli så mycket mer medveten om vad som händer runt omkring. Som nu när Thomas kommer hem från jobbet så ser man att Alex blir glad för han skrattar och man ser hur ögonen ler på honom. Kanske för att han vet att han och pappa ska sitta o baka kaka senare =)


Utmaning nr 1, pågår from 17/11-23/11

Denna vecka ska du tex rensa ur garderoben och alla kläder du inte behöver. Samla ihop allt i en hög och skänk dina grejer till Stadsmissionen eller liknande.

Vill du vara med så skriv en kommentar så läggs du till på listan, skriv även vad du funderar på att göra. Bara för att förslaget med utrensning av garderob står betyder det inte att det är just det du vill göra.
Målet är att göra en insats för samhället denna veckan.

DELTAGANDE:

* Kerstin
- Mål: rensa hela klädkammaren och sedan skänka alla kläder till Stadsmissionen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0