AJAJ =(

I lördags så var hela familjen på utflykt för första gången. Vi åkte riktigt långt, ända till Frillesås, där vi hälsade på Magnus och Sara i deras hus som dom håller på bygga.
Alexander var jätteduktig och sov nästan hela vägen dit, vaknade några gånger men var ändå toksnäll.
Sen vi var där sist så hade de hunnit jättemycket på huset, de hade inte samma åsikt, men vi hade ju som sagt inte sett det på ett tag och tyckte därför att det hade hänt en hel del.
Vi hälsade på deras senaste tillskott också, lilla skeppskatten Lakrits. Så söt! Inte det minsta blyg heller för den delen.
Alex fick en väldigt fin present av Sara och Magnus, nämligen en sån där bok som man skriver i en massa saker under de första åren. Det roliga med den här boken är att den är inte superseriös utan ganska rolig.
Det var i det stora hela ett väldigt trevligt besök och dessutom blev vi bjudna på tårta =)

Efter detta så var nästa stop på vägen mormor och morfar (första besöket där!). Vi blev bjudna på thaimat vilket var väldigt gott eftersom vi inte hade ätit detta på väldigt länge. Pappa hade köpt en present till mig också, en sån där fury friend eller vad dom heter. Han visste hur mycket jag saknade mina katter och därför hade han köpt en sån katt efter att han hade sett att dom hade en sån i någon pjäs på Lorensbergsteatern. Det var snällt och jag blev väldigt glad, för det var en väldigt fin och genomtänk gest och present.

Hela dagen gick och gissa vilken galen unge som inte sov alls på hela dagen? Jo..lilleman...
Detta resulterade iofs i att mamma och pappa fick en väldigt lugn och skön natt och vaknade väldigt utvilade, men sen fortsatte lilla galenpannan att sova heeeela söndagen. Fick ruska liv i honom när det var dags att äta och då vaknade han till en liten stund bara för att somna om igen.
Av detta kan vi bara dra en slutsats; sover man så mycket så är man väldigt pigg sen igen. Och pigg blev han...men först så var det som vanligt matdags vid 3-tiden (blev ju 2 då eftersom klockan är omställd). Sedan hade lillgubben magknip så jag tror jag hade honom på magen fram till 4 eller nåt sånt eftersom det underlättar väldigt för honom. Grejen när han ligger på mage är ju att man själv inte vill somna pga den öade risken för plötslig spädbarnsdöd. Så där låg jag väl vaken 1 timme med honom på magen.
Skulle nog inte vart några problem om det inte vore så att jag frös så fruktansvärt (vi har väldigt kallt här också). Men usch vad jag frös =(
Feber hej och hå!
När jag väl fick lagt Alexander i sängen så vaknade han igen vid 5-tiden. Riktigt klarvaken. Jag var riktigt trött och mådde riktigt piss. Tänkte att jag höll på bli förkyld tills jag kände hur ont jag hade i ena bröstet och såg hur rött det var.
Jodå...mjölkstockning.
För er som inte vet vad det är så gör det ont...och man får feber...och det gör ont...och man mår inte så bra.
Lyckades få en tupplur vid halv elva tiden , men sen har det vart full rulle igen sedan 12 nånting.
Vågar man hoppas på att han kommer sova gott inatt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0