BAKTERIEHÄRD

Skulle jag skriva fel någonstans så skyller jag på sömnbrist, var glada att ni inte hör hur jag pratar på kvällarna =)

Igår så skulle jag och Alexander in för att äta lunch med pappa, och för att göra detta så var vi tvugna att ta oss in till den stora staden. För att komma till den stora staden var vi tvugna att åka spårvagn för första gången. Lite spännande sådär...

Att komma på vagnen gick bra, det fanns inga andra vagnar som stod där och det är ju okej. Men efter några hållplatser så börjar jag få full panik. Allvarligt, vad mycket drägg det bor här egentligen, det var alkisar som stank o folk som stog o rökte precis innan de gick på, snorungar som spottade på golvet och mycket folk som inte har sån bra koll på sina liv för att uttrycka sig så. Där står jag iaf med min barnvagn, har fått syn på en spindel som hänger över vagnen också och börjar bli livrädd för att den ska trilla ner rakt i vagnen. Så i säkert 10 minuter står jag och råstirrar på denna spindel för att försöka räkna ut vart den skulle landa och såg hur den gungade fram och tillbaka när vagnen åkte.

Flyttade på vagnen åt sidan för att undvika spindeln..

Tillslut känner jag mig som värsta överbeskyddande mamman. Jag står där och nästan hänger över vagnen, likblek i ansiktet och spanar fram och tillbaka, försöker nästan blåsa bort alla hemska bakterier som kan tänkas nudda mitt barn och är förbannad på alla människor som måste röka o supa på dagarna och sedan sätta sig på spårvagnarna. Tror bestämt också att det var någon som gjorde på sig innan vi skulle av, och det var inte lilleman i vagnen utan någon av de som druckit lite för mycket. Jag kallsvettas och känner att det inte är långt kvar innan jag svimmar.
Det måste vart en av de värsta spårvagnsfärderna i hela mitt liv, usch säger jag bara.

När vi sedan kom av så trodde jag att Alexander hade drabbats både av det ena och det andra och paniken lämnade mig inte förräns vi kom hem igen, om ens då..
Men lunchen inne i stan var trevlig iaf, Alex fick träffa pappas kompis Magnus som också var med eftersom han ändå var inne i stan, så då passade han på äta lunch med lilla familjen =)

Idag är det dags för BVC-besök och nu måste något göras åt naveln. Jag är inte äckelmagad alls, men imorse så fick jag kväljningar. Uhh..*ryser*

Kommentarer
Postat av: Therése

haha, stort asg! Jag känner igen mig så väl! Har inte ens vågat mig på spårvagnen än. Håller mig helst till ställen på gångavstånd. Men är det inte lustigt egentligen, visst skulle man kanske lagt märke till några av dessa människor, men nu ser man minsta lilla fara för bakterier..

2008-10-22 @ 15:39:34
URL: http://missgraphic.blogspot.com
Postat av: Katta

ASG Ja men man blir ju så där "hönsig" ju!

Jag känner igen precis allting typ.

2008-10-22 @ 17:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0