BVC-BESÖK

Måste bara få skryta lite, de dagar som det är möjligt.

Inatt så har jag sovit så bra eftersom lilleman också sovit bra. Vi gick och la oss vid 22 och efter lite gny så fick han lägga sig i min famn och vi somnade båda två. Senare när Thomas gick o la sig så fick Alex lägga sig i sin egna säng och sedan sov han till klockan 5! Uppe en 45 minuter för amning och blöjbyte, sedan gick vi och la oss igen och jag fick väcka honom 8.30. Det är ju inte klokte egentligen. Inatt kommer det inte bli likadant eftersom han vart megatrött hela morgonen och sussar så gott nu så.

Igår då så var vi på BVC, tidsoptimist som jag var så trodde jag att jag var ute i god tid innan vi skulle gå. Tills en liten olycka vid skötbordet hände (alla med pojkar vet vad jag pratar om). Så min finfina planering gick om intet, och jag slog rekord vad gällde promenad till BVC, vi tog det på 25 minuter =)

Väl där så fick hon tittat på naveln, och sa att hon aldrig sett en sån navel, så hennes kollega fick titta också. Denna kollega hade heller aldrig sett en navel som Alexanders, men dom tyckte iaf att den såg bra ut och trodde att den skulle åka av till helgen (haha, den åkte imorse!!) Det enda var att jag skulle hålla koll så det inte blev en rodnad eller svullnad runt. Men annars så var allt bra, han hade gått upp 240 g på 6 dagar och väger nu hela 3850 g! Det ni..det är inte illa det inte för en liten 3-veckors pojk. BVC-sköterskan tyckte att han var såå söt och med väldigt mycket hela tiden. Och det är han ju, han vill inte ligga i vagnen utan han vill sitta upp och vara med o titta på vad man gör o jollra lite o ja, vara social helt enkelt. Lilla snuttebubben =)

Igår så döpte även Thomas Alexanders lille gosedjur som han fått av sin moster


Dompe


Kommentarer
Postat av: Katta

Nästan en sån där nalle har David fått av sin farmor också. Fast det sitter en lapp med Davids namn på magen på nallen. :)

2008-10-23 @ 18:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0