KONSTIG NAVEL & TRÖTTMONSTER

Igår så drog jag på mig regnstället och regnsäkrade vagnen för att ta med mig Alexander bort o hälsa på Victoria och lilla Joel. Det är ganska skoj för Joel är 7 dagar äldre än Alex och det är ju ganska skoj när man har vänner som också har barn som är jämngamla. Nu är väl Alex och Joel kanske lite för små för att kunna utbyta någon direkt vänskap, men som man säger; det ska börjas i tid!

Det var första gången jag var hemma hos dem och jag måste säga att de bor superfint! Jättemysig lägenhet verkligen och en perfekt hall att ställa vagnen i, precis som här. Måste vara jobbigt att bo någonstans där man måste lämna vagnen i ett förråd, tror inte jag skulle palla med det faktiskt. Skulle aldrig våga lämna vagnen där nere heller, vill heller ha den hemma och dessutom så är det ju ett perfekt sovställe.

Men iaf, för en gångs skull så var Alexander faktiskt vaken under större delen av besöket vilket ju var ganska trevligt. Så han var med medans jag och Victoria åt glass *mmm* och Joel hade däckat i soffan. Bad Victoria kolla på Alex navel också eftersom den fortfarande inte trillat av. Dessutom är den ganska stor, ser ut som den smält och luktar lite halvskumt. Hon höll med om att den inte såg ut att vara på topp. Ringde BVC-sköterskan igår men hon hade nog gått för dagen för det var ingen som ringde tillbaka, men jag pratade ju ändå in ett meddelande. Om inte annat så ska vi ju dit imorgon och då får jag visa upp den igen och fråga om den verkligen är normal. Har ju vart lite bekymrad över denna navel tidigare men då har jag bara hört att allt är som det ska och att den ser bra ut. Men nu ser den faktiskt inte bra ut.

När vi kom hem igen så var han fortfarande ganska vaken, vilket jag givetvis borde sett som ett ganska stort varningstecken, för vad händer runt 18-tiden? Han tokdäckar...och sover o sover o sover. Vilket innebär för mig att han kommer vakna när jag sover som bäst. Borde alltså lagt mig och vilat så fort han slocknade.
Grejen är att jag blir så satans grinig när jag bara får sova 3 timmar. För han vaknade ju givetvis till sen vid 21 och ville inte sova mer, tror inte jag somnade förräns vid 00-tiden och då kunde man räkna ut att han skulle vakna vid 3 och jag hade vart vaken sen 05.30 nånting. Och när han vaknar på natten så är han hungrig och också ganska grinig. Så vi är två griniga, envisa saker som håller på med blöjbyte (jag försöker få på den och han sprattlar som värsta spratteldockan, vilket resulterar i att vi aldrig kommer så långt men det brukar lösa sig efter ett tag). Men sen på morgonen vid 06.30-7 så vaknar vi till och jag får ätit, duschat o gjort mig iordning lite o sen är jag mig själv igen och Alex är inte heller grinig längre.

Men jag vet att när kvällen kommer så blir jag det där tröttmonstret igen om jag inte får sova, och tyvärr så är det stackars Thomas som råkar ut för det =( Men jag är ganska gullig ibland ockå..måste ändå tillägga det =) Och Alexander är ju tokgo och allting blir bättre sen om några veckor när vi får mer rutiner. Så tills dess så är det bara att bita i det sura gräset (varför säger man så egentligen?) och ändå försöka njuta av de stunder då man faktiskt är pigga och glada.

Kommentarer
Postat av: Katta

Här säger vi "bita i det sura äpplet". :)

2008-10-21 @ 19:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0