BEBIS INATT?

Ojojoj...här är det håll-i-gång idag.

Har haft något som kan liknas vid kraftig mensvärk hela dagen och ibland så trycker det neråt. Man kan ju hoppas att värkarna ska sätta igång under natten, men jag tror inte dom kommer göra det =(

Annars så hade jag V över på fika idag, hade bakat kladdkaka imorse och sen så tog jag fram några av mina solskensbullar, jag är så där fruktansvärt huslig av mig haha. Vi satt o tjötade om det mesta, lägenheter, bebisar, förlossning, mat, barnvagnar, babyskydd jada jada. Trevligt var det iaf och det är roligt att vi bor så nära varandra.

För att försöka beskriva min rastlöshet kan jag säga att jag just nu (på samma gång) håller på med tvätten nere i tvättstugan, medans den rullar runt där så lagar jag mat samtidigt som jag bakar bröd =) Och har väldans ont i min mage. Borde egentligen kanske ligga ner och vila men jag är alldeles för rastlös för att göra det.
Väntar på att Thomas ska komma hem, han är och hämtar bilen som vi köpte igår (!) wee..äntligen har vi en kombi som barnvagnen får plats i haha! Det är grejer det minsann.

Nu kallar tvättstugan på mig igen..

"Kvinnan tar sig en titt i spegeln när hon är:

3 år: Tittar på sig själv och ser en Drottning

8 år: Tittar på sig själv och ser Askungen eller Törnrosa.

15 år: Tittar på sig själv och ser Askungen, Törnrosa eller
Hejaklacksledaren - om hon inte har PMS och ser en fet, finnig och FUL tjej.
(Mamma, jag KAN inte gå till skolan och se ut så här!).

20 år: Tittar på sig själv och ser 'Jag är för smal/tjock, för kort/lång,
för stripigt/lockigt hår - men bestämmer sig för att gå ändå.

30 år: Tittar på sig själv och ser 'Jag är för smal/tjock, för kort/lång,
för stripigt/lockigt hår - men bestämmer sig för att hon inte har tid att
fixa till sig själv så hon går ändå.

40 år: Tittar på sig själv och ser 'Jag är för smal/tjock, för kort/lång,för
stripigt/lockigt hår' - men säger 'Jag är åtminstone ren' och går ändå.

50 år: Tittar på sig själv och ser 'Jag är' och går vart hon vill..

60 år: Tittar på sig själv och påminner sig om alla människor som inte ens
kan se sig själv i en spegel längre. Går ut och återvinner världen.

70 år: Tittar på sig själv och ser visdom, skratt, förmåga - och går ut och
njuter av livet.

80 år: Bryr sig inte om utseendet. Sätter bara på sig den lilla hatten och
går ut för att ha kul i den här världen."

Kommentarer
Postat av: Therése

Ojoj, hoppas det börjar hända något snart =)



Tänkte även höra om det är ok om jag länkar till från min blogg? // Chocolat 80

2008-09-10 @ 21:13:48
URL: http://missgraphic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0