HOS BARNMORSKAN IGEN

Idag var det dags för ett besök igen, det näst sista om man ska följa veckorna. Vi får väl se...

Kan iaf meddela att lillkillen är fixerad, huvudet var så långt ner nu så hon kände det knappt. Hjärtljuden var bra och han är ju lugnare nu också, precis som det ska vara.
Mitt tryck är fortfarande ganska lågt, men jag får ta det lugnt och dricka ordentligt.
Vi pratade åter igen om när man ska åka in (ja jag är lite nojjig över att bli hemskickad när jag är där..) och jag sa att när värkarna börjar så kommer jag säkert gå runt o diska o dona o packa en massa och sånt.
Hm...jag skulle nog inte avslöjat mina planer eftersom det enda jag får lov att göra under latensfasen, som det så fint heter, (fasen där man öppnar sig, alltså värkarna innan krystvärkarna, kan hålla på några timmar) är att vila. Gå på toaletten och äta gick också bra tydligen ;). I övrigt ska jag bara ligga o titta på en film, sen när krystvärkarna kommer DÅ ska jag röra mig, men då kommer jag FÖRHOPPNINGSVIS vara på förlossningen.
Men hon sa att nu kan det minsann bli närsomhelst...

 Vi bokade in ett besök nästa vecka också

"- Ja, då får vi väl se om vi ses nästa vecka
- Tro mig, vi ses nästa vecka...Vi kommer ses många veckor framöver...
- Nu ska du inte vara sån, vi får seee.."

Som sagt, jag är inställd på 3 veckor över tiden. Om någon säger att han kommer komma för tidigt och inte gör det så kommer jag blir besviken, därför är det bättre att ställa in sig på detta, skulle han komma tidigare så är det ju bara ett väldigt stort plus. Dessutom känns det helt ofattbart att jag ska in på en förlossningsavdelning för att trycka ut ett barn ur min kropp.

Kan även meddela att jag är megagigantiskt trött idag. Drömde att jag lyfte stenar hela natten, det ni!


Kommentarer
Postat av: Katta

Lyte stenar!? Vad skulle du bygga? Kinesiska muren igen? :)

2008-09-03 @ 18:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0