ÅH VILKEN DAG!

Herregud, jag tror min son hamnat i nån slags fas.

Nu har han vart gnällig i flera dagar; tycker inte att något är speciellt roligt och skulle det vara roligt så är så bara fallet en liten stund, sen är det tråkigt igen.

Men denna dagen tror jag hittills tagit priset.

Han vaknade imorse vid halv åtta/åtta; smågnällig.
På med kläder och allt sån där morgonmys och det gick sådär..sen var det grötdags. Det gick ner.

Blöjbyte och tandborstning = karatesparkar och bakåtkast

Förmiddagsvila = gråt/skrik och inte en chans överhuvudtaget

Näe, så ungen fick vara uppe en stund till, satt och lekte lite på sin matta+babygym+leksaker+allt annat som fanns i närheten. Rullade iväg litegrann.

Sova? Näe

Var med och hängde upp tvätten, såg när mamma gjorde mat.

Äta? Näe
Sova? Näe
Skrika? Japp

Jag höll på bli skogstokig! Man känner sig maktlös och man är trött och har ingen aning om vad man ska göra eftersom ingenting faktiskt duger.

Men så fick han ett smörgåskex! Och det var ju ganska roligt..och eftersom det var ganska roligt så kunde jag ju smuggla in maten i munnen på honom samtidigt.
Man får inte vara dum när man har barn..
Så ätit fick han! Och jag med, en smörgås :D

Sova? NÄE!

Hepp..gos i soffan en stund, tråkigt.
Ner på mattan med leksaker..halvroligt. Så kastade han sig framåt och blev liggandes, pratandes i babygymmet.
Märkte ett liten glimt av trötthet utan gnäll så snabbt som attan var det in till sängen och ner med ungen.
Smågnäll i några sekunder och SEN tokdäckade han!

Får se hur resten av dagen blir. Förhoppningsvis blir den god, trevlig och gnällfri =)

Kommentarer
Postat av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

ja här regnar det..uscha blää

2009-08-03 @ 13:40:18
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: Elin - Etthustilloss

Oj karate-sparkar, det är gnäll på hög nivå. Hoppas det blir bättre imorgon :)



Sv: Jag skall fundera på att flytta, men jag tror inte min familj skulle bli så glad då tyvärr ;)

2009-08-03 @ 13:49:57
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Agnes

Ååh, tack så mycket!:)

2009-08-03 @ 15:03:39
URL: http://agneslauedberg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0