FÖRKLARINGEN

Slänger in ett snabbt inlägg här, för jag är så trött så jag somnar när som helst.

Jo, igår så var vi hos doktorn med Alexander eftersom natten var lite halvjobbig sådär.
Innan besöket försökte jag ta tempen på honom med vår örontermometer, men han blev jätteledsen så jag började misstänka att det kanske var öronen ändå.

Väl hos doktorn så klämde hon honom på magen och den var det inget problem med. Hon tittade i öronen och sen ville hon titta i halsen också, och hon sa att Alexander hade fått ett lågt tryck i öronen. Det innebär att trycket är lägre (antagligen pga flygresan) och han skulle behöva tryckutjämna, fast det är ju lite svårt. Vad som då händer är att när han ligger ner så drar ner väldigt i trumhinnan och då får han jätteont och blir ledsen. Något som kan underlätta lite för trycket är om han har nappen så mycket han bara kan, det är nästan som om man skulle tryckutjämna, fast ändå inte.
Dessutom så var det lite rött, ingen öroninflammation dock men skulle kunna utvecklas till det.
Stackarn =(

Hon tyckte inte vi skulle behandla först eftersom han bara var "gnällig", men jag förklarade hur han gallskrek och då sa hon att om han har så ont så är det ju självklart att han ska få medicin! Både för hans och vår skull, så vi kan få sova och orka.

Så nu får han Kåvepenin och det går relativt bra att få i honom. Inatt var han ganska gnällig och vaknade vid 5.15, jätteledsen så det var bara att försöka somna om honom men det gick sådär. Dagen har gått ganska bra, vi var i Slottskogen med Jennie & Felix och hade det supermysigt (förutom lite gråtattacker ibland pga öronvärk). Och på vägen hem så sov han nästan en timma!

Nu sover han för natten (förhoppningsvis) och hittills är det bara lite smågnäll som vart, men det verkar gå framåt iaf vilket känns skönt för vi vill ju verkligen inte att han ska gå runt och ha så ont i sina små öron.

Får skriva mer imorgon när jag, hoppas jag, är lite mer utvilad och fått sova iaf några sammanhängande timmar =)

Gonatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0