FREDAGENS FINASTE

Alexander har en syssling som heter Theo.
Theo bor i Spanien men kan både förstå och prata svenska jättebra (hans mamma, min kusin, är svensk)
Men Theo pratar inte gärna svenska då han är i Sverige, utan föredrar spanska.

Detta kan ibland skapa lite problem eftersom varken jag eller Alexander pratar detta språk..än..

Men Theo tycker väldigt mycket om "Alechandros" och Alexander tycker om Theo, men ibland så blir det ju då lite kämpigt, som i fredags.

Alexander satt i vagnen, lagom uttråkad då Theo gick fram till honom för att berätta något.
Och det kom en lång harang ord och meningar på spanska och stackars förvirrade Alexander tittade på mig, på Theo, på mig och sen gav han upp. Med blicken rakt fram suckade han, säckade ihop lite och försvann in i sin egna lilla värld medan Theo fortsatte berätta, säkert jätteroliga saker, för Alexander på spanska.

Ibland är det verkligen inte lätt =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

21.00 sluta det..tyvärr

2009-08-16 @ 21:44:06
URL: http://designbyjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0