FUNDERINGAR

Jag har den senaste tiden känt en del stress över det mesta. Eller ja, egentligen handlar det om vad jag ska göra sen när min mammaledighet går ut i januari.

Jag skulle inte vart så stressad över detta om det inte hade vart för andra saker. Andra människor.

Man tror att vissa verkligen bryr sig, men så upptäcker man att så inte är fallet och då känns det lite surt faktiskt. Surt att människor som bryr sig så lite helt plötsligt kan bry sig så mycket och det handlar bara om skvaller.

Jag får frågor om när jag ska komma tillbaka och hur familjen mår. Jag vet att det enda de vill veta är om jag kommer tillbaka, jag kan bara tänka mig hur snacket går och jag är så trött på att få höra "jag hörde att bla bla bla".
Herregud! Varför inte fråga rakt ut?

Sen har vi gruppen med "vänner" som inte bryr sig. Varför i all världen ska jag ödsla min tid på dem när de helt enkelt inte visar något engamenang, eller ens har vett att höra av sig en dag då man bestämt man ska träffas. Det kunde räckt att ringa tillbaka eller ett sms. Ne det går tydligen inte. Och att höra av sig senare det går tydligen inte heller.

morr

Därför har jag, i samrådan med mig själv, beslutat följande:

Tankarna i mitt huvud ska enbart vara av positiv karaktär, jag ska inte ägna tankar åt människor eller saker som får mig att må dåligt, eftersom det bara går ut över andra som inte förtjänar det

Jag ska inte svara på frågor från människor jag inte vet har något annat intresse än att få något att skvallra/prata om

Dessutom ska jag tänka positivt på framtiden och inte göra saker som får mig att må dåligt

Självklara saker eller hur? Haha, jovisst. Detta är lättare sagt än gjort, hur många av oss gör inte saker dagligen som får oss att må dåligt, eller umgås med människor vi egentligen mår dåligt av?

Nu får det räcka. Jag vill inte att Alexander ska växa upp och tro att man måste göra saker bara för att man måste. Visst, en del saker måste man faktiskt göra men man kan hitta alternativ som gör det lättare.

Framtiden ligger i mina händer och det är jag som bestämmer vad som ska hända med den, så det så =)

Kommentarer
Postat av: Katta

tycker det låter som ett sunt beslut. :)

2009-08-10 @ 20:29:22
Postat av: Liselotte

Det här var det bästa inlägget jag läst på flera veckor! Så sant, så rätt! Du satte ord på alla mina känslor!

2009-08-11 @ 11:03:04
URL: http://www.lompansplace.blogspot.com
Postat av: Günter Sand

Låter vettigt. Varför ödsla en massa negativ energi. 10 min negativa tankar tär mycket mer än motsvarande 10 min positiva tankar. Stå på dig :-D

2009-08-11 @ 12:56:11
Postat av: Liselotte

Nej, men jag känner precis som du gör! Så många runt omkring en ställer enorm höga krav på en, men när det kommer till motkrav, ja då blir man bara besviken.



Jag ska göra som du, sätta mig själv och mina känslor mer i fokus, man ska må bra av att umgås med andra, inte få skuldkänslor, känna sig kvävd och irriterad.



Du skriver väldigt underhållande och roligt måste jag även flika in!

2009-08-11 @ 20:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0