MÅ BRA TIPS

Jag älskar ju att läsa böcker, och nu är jag inne i min samling från GP/Expressen.

Boken jag läser nu är den som jag verkligen kan rekommendera, nämligen

Gösta Berlings Saga

Så varför vill jag rekommendera just denna boken?

Jo..

I början kan den vara ganska seg, speciellt om man inte är van att läsa. Men ju mer du läser, desto mer inser du hur underbart livet kan vara.
Selma Lagerlöf skriver på ett helt underbart beskrivande och målande sätt vilket gör att du verkligen tror och känner att du befinner dig i de värmländska skogarna.

Du blir ett med människorna du läser om, du går igenom samma saker som de gör, upplever deras glädje och smärta.
Du lär dig genom boken att inte ta livet för givet, att uppskatta de små sakerna som vi så ofta förbiser. att lyssna till fåglarna, lyssna till vattnet, se allting från ett annat perspektiv. Förstå varför vissa människor beter sig som de gör och du får följa deras känslor och tankar, dina vänner hamnar helt plötsligt i ett annat ljus och du förstår mer.

Åh, den är bara så underbar så jag knappt ens kan beskriva den!

Det jag egentligen vill ha sagt är;

Vill du må bättre och lära dig uppskatta ditt liv, läs boken för sjutton!



(bild lånad från adlibris)


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tack för boktipset =)



Ny tävling hos Tant igen:



http://uj76.blogspot.com/2009/08/tant-lottar-ut-ett-presentkort_20.html



..med chans att vinna presentkort + fraktfritt från en jättebraig leksaksbutik - missa inte :)



Kram

2009-08-20 @ 17:19:54
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej! =)

Jag har nu en tävling i samarbete med Shimmer

där jag lottar ut en härlig Goodiebag.



http://millahoman.blogg.se/2009/august/utkast-nu-kor-4.html



Vad gärna med och tävla.

Kram//M

2009-08-20 @ 20:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0