MORRN!

Ja, igår blev det inget besök till doktorn för jag tyckte Alexander var så glad och harmonisk (nästan iaf) så då åkte jag in till stan istället, till Trädgårdsföreningen, där vi träffade de andra bebisarna och deras mammor.
Det var;

Karin & David
Therése & Alva
Mia & Jack
Frida & Melih
samt jag & Alexander

Vi hade med oss filtar och dukade upp oss. Det är jättefint där med stora gräsmattor och lummiga träd som kastar lite skugga över barnen så de kan rulla och krypa omkring. Det är en blandning av människor där inne; äldre som ligger och solar eller går runt och tittar på de vackra konstverken och blommorna, det är barnfamiljer som tultar omkring där inne och det springer barn över gräsmattorna och leker hej vilt, de springer för glatta livet, stojar, tjimmar och befinner sig i nuet..precis så som det ska vara. Turister som njuter av vädret samtidigt som de sitter på restaurangen och äter god mat eller dricker något gott.

Där satt vi, mammor och barn, på våra filtar och fikade. Alexander demonstrerade hur han tar sig ner till rullposition (alla är lite fascinerade av hans rullstil), Jack tyckte att allas mellanmål såg otroligt smarriga ut och visade att han hade lärt sig räcka ut tungan , Alva var lite mammig ända tills vi skulle gå =) Melih var vääldigt intresserad av Fridas glass och även han lite mammig (kunde glassen ha något med det att göra måntro?) och David kröp iväg för glatta livet. Karin tänkte testa hur långt han kunde krypa innan han kom på att vi inte var i närheten, men..ja..vad ska man säga? Ungen kröp och kröp och kröp ännu mer tills han nästan kom fram till en tant i bikini. Då vågade Karin inte låta honom krypa längre eftersom tanten antagligen skulle fått en krypande bebis på sig. Inte alla som uppskattar detta konstigt nog ;)

När vi var färdigfikade drog vi oss hemåt, jag hade planer på att gå men kände sen att klockan tickade på så vi tog bussen en bit och sen gick vi. Alexander, som numer inte vill sova på dagarna (20-30 minuter iofs), ville inte sova nu heller trots att han var jättetrött.
"Åååh...mina ögon känns så trötta. Ska man ta och blunda en stund kanske? Nej, jag tror jag gallskriker lite istället!"

Till hans försvar så måste jag ändå säga att han var glad större delen av dagen igår.

Trött som attan på kvällen var han, och tokslocknade vid våran nya, fasta sovrutin tid. Men sen vaknade han efter 2 timmar, jätteledsen och otröstlig. Tog säkert 45 minuter innan vi fick honom någorlunda lugn, så jag satte mig med honom framför tvn och fick honom såpass trött så han kunde lägga sig igen och somna om. Men sen var jag nog inne 3,4 gånger inatt eftersom han gnydde.
Efter denna natt så blir det besök hos doktorn =) Jag fick flashbacks igår från när jag var liten och hade öronvärk.
Man la sig för att sova och somnade, men sen vaknade man några timmar senare och hade så ont i öronen så man inte kunde sluta skrika. För Alexanders skull kan det vara skönt att utesluta det.

Dagen hittills har vart..mindre glad. Men jag har goda förhoppningar! =)

Ska försöka lägga in lite kort senare, men nu har vi gjort om den sega datorn där korten fanns, så kika gärna in lite senare idag!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hey! :)

Jag har nu en tävling i samarbete med Misterbling där du kan vinna

6st par bamboo örhängen i olika färger.



http://millahoman.blogg.se/2009/august/utkast-nu-kor-1.html



Vad gärna med.. =)

Kram

2009-08-06 @ 17:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0