STORSTÄDNING PÅ G!

Igår så hade vi tänkt oss en liten familjeutflykt till Slottskogen. Dagen började ju så fint med sol o det såg ut att bli ganska varmt ändå.
Men..
det blev det inte.

Vi började med att åka och köpa nya solglasögon, eftersom både mina och Thomas hade kapejsat =(
Som vanligt när jag och Thomas ska handla kläder eller liknanade så tar det en evighet eftersom vi aldrig riktigt kan bestämma oss och vi blir väl ganska fåfängda båda två då vi ska testa o prova o fråga o jämföra och sen är det ändå inte bra. Och har vi väl bestämt oss så brukar vi oftast börja fundera, och sen ångra oss efter någon minut och börja om från början :D Fick ändå tag på ett par kanonsnygga från Haga (me love) tillslut.
Stackars Alexander satt där i sulkyn o tittade på, men han fick också prova glasögon så han var inte helt utlämnad.

Då vi kom ut från Specsavers (som hade REA!!!) så började det mulna på. Vi hade innan vi gick in i affären, bytt utflyktsmål till Marstrand men sen ringde jag mina föräldrar så vi åkte dit istället.

Väl där blev vi bjudna på lite glass o kanelknäcke från Wasa (rekommenderas!) och Alexander visade sina färdigheter som han hade lärt sig. Han sprang (fast vi höll i hans händer) fram och tillbaka genom huset, och sen då jag och min mor tog ett parti biljard så satt han och hejdade (?) på sin mor.



Om hejja nu innebär att hela tiden ta biljardpinnen samtidigt som man äter kex och kastar iväg en gosedjursisbjörn..

Sen åkte vi vidare till min syster och hennes sambo som inte bor så långt därifrån. De har ju en björnbärsbuske på sin tomt, och moster Maddan hade bakat en superduper god björnbärspaj! Så det smaskade vi i oss där och sen gick vi till lekplatsen och gungade en stund.
Lillgrisen var väldigt, väldigt trött och somnade nästan i gungan =)

Idag är det städning som gäller = både jag och Thomas har fastnar framför datorerna och lillgrisen sover =) Men vi ska snart sätta igång ordentligt. Fick gjort halva Alexanders rum innan han somnade. Alltid nåt.

Jag hoppas vi hörs senare!

Kram på er alla och ha en tokunderbar dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0