VÄNTAR PÅ SVAR

Ny vecka, ny måndag och massor av saker att göra =) Ändå mycket lugnare än förra veckan för nu har jag saker ting under kontroll. Än så länge iaf.

Hittills har hunnit ringa en annan förskola för att fråga om hur mycket socker de äter (ja jag har verkligen hakat upp mig!) och de äter socker, men inte lika mycket som på den första förskolan jag var på.

Mailade idag ansvarig för förskolan i denna stadsdelen idag och frågade varför det inte är totalt sockerförbud då så många andra förskolor har det i andra stadsdelar. Skrev också att vi precis hade vart på tandinformation via bvc där de framhöll vikten av EN godisdag, vilket bryts fort via förskolan. Får se vad han har att säga om saken =)
Men jag ger mig inte, jag tror att om man tar bort efterrätterna så blir det bättre.

Bara för att man börjar förskolan betyder inte det att man ska börja äta socker.

Vad jag vill förtydliga med det här "sockerförbudet" jag pratar om är att det inte handlar om naturligt socker i mat och såna saker, utan tillsatt socker i tex söta efterrätter, varm choklad och sånt.
Varför inte byta ut varm choklad mot varm mjölk?

Kommentarer
Postat av: Liselotte

Har du facebook? Eller en mailadress? =) Jag fotar gärna dig OCH din söta son!

2009-08-31 @ 11:18:11
Postat av: Katta

Jag är förvånad över att dom ens har efterrätter på erat dagis. Det enda barnen på Davids dagis får efter maten är en halv frukt. Messmör får dom inte ens ha där längre på grund av att det var för mycket socker i det. O´boy får dom väldigt sällan verkar det som. Och enda gångerna det bjuds på nåt lite extra är glass om nåt dagisbarn fyller år.

2009-08-31 @ 16:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0