MAFFIA METODER

Igår fick jag världens smartaste idé..tyckte jag ska väl då tilläggas kanske...

Jo..vi var inne på Lindex, fyra mammor med lika många barnvagnar. Det kan ju bli lite småtrångt eftersom de flesta affärer inte är så där gigantiskt stora, man tar upp plats, folk suckar o personalen ser så där måttligt road ut.

Så när vi stod där så kom jag på en väldans bra affärsidé!

Jo..den går ut på följande:

Tänk er maffialigorna..man har ju hört talas om att de går till butiksägare och ger ett "erbjudande" om att mot en liten betalning varje månad så kommer inget att "hända" med affären.

Så gör man samma sak fast med barnvagnar (barnvagnsmaffian). Man går in jättemånga barnvagnar i en butik o säger till ägarna att vi gärna lämnar vagnarna utanför...mot en liten summa...

Tyvärr så var det ingen som höll med mig igår i min smarta idé, och sen när jag funderade lite mer på det så kom jag på att det låter rätt mycket som utpressning. Så det kanske inte var så bra idé ändå..min hjärna tänker för mycket ibland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0