EN TREVLIG KVÄLL

Igår kväll så kom då Thomas vänner från Stockholm hit.
Det var Johan, Annika och hennes son Albin (6½ år).

Det finns något som är ganska tråkigt när Thomas kompisar från Stockholm kommer ner, och det är att himlen över Göteborg alltid får för sig att vrida ur sig som en skurtrasa. Det bara öser ner regn och det kommer både uppifrån, nerifrån och från sidorna. Ganska charmigt regn, eftersom det skapar en hög mysfaktor. Men om man är här på semester så tror jag inte man uppskattar denna mysfaktor riktigt på samma sätt som vi gör.

De anlände till stan igår och gick runt lite i regnrusket. Annika och Albin passade på att smita in på Ice Age 3, Thomas och Johan vandrade runt på stan medan jag och Alexander var här hemma och myste.

Efter det lilla äventyret på stan så åkte de hit för att se hur vi har det och så. Det visade sig också att Annika var gravid! Det lilla knytet vet de inte riktigt när det tittar ut eftersom de inte riktigt vet vilken vecka hon är i, men hon trodde själv att bebisen skulle titta ut runt månadsskiftet nov/dec så det är bara att vänta och se, spännanade!

Vi började värma maten; köttfärslimpa med kokt potatis, hemmagjord brunsås och en supergod sallad till detta. Vi pratade lite om allt möjligt och jag måste säga att jag beundrar Annika, för hon är nämligen blind. Att ta hand om ett barn på 6 år samtidigt som man är gravid och blind kan inte vara det lättaste men det går så bra! Och Albin är så underbar för han hjälper henne. Han kommer och tar henne under armen och leder henne dit hon ska och det är så härligt att se!

Maten var helt utsökt och jag åt så mycket så jag trodde jag skulle spricka! Till detta så drack vi lite rödvin och det var mumma!
Klockan tickade på och det började närma sig åkadags för våra gäster; men man kan ju inte bjuda på middag utan att bjuda på kaffe efter maten, det är ju ett måste!
Så vi började dona med disken (det är jag som är diskmaskinen :P) samtidigt som vi gjorde kaffe och dukade upp med kärleksmumsen jag hade bakat lite tidigare.


Kärleksmumsen var väldigt uppskattade, vilket värmde mitt hjärta eftersom jag tycker det är så roligt när folk äter och faktiskt gillar det man gör =) Till kaffet så tog herrarna var sin konjak (lite gulligt =) och jag tog en härligt god baileys.

Ett perfekt slut på en mycket trevlig kväll





Kommentarer
Postat av: Anonym

åååh ja de va såå gott..men du..den bilden ser ju godare ut ju...Allt bra med dig idag?

2009-08-02 @ 09:56:21
URL: http://designbyjessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0