JAG & ONYKTRA MÄNNISKOR

Jag har kommit fram till att det är nåt med mig och alkisar..eller alkoholiserade människor i denna staden.

Thomas tål de inte överhuvudtaget och ska mucka och ha sig..men när JAG dyker upp så är det en helt annan sak.

Som idag;
Jag satt och väntade på vagnen och läste min bok (är inne på Hemsöborna nu). Då kom en mindre nykter man och satte sig på bänken brevid mig. Så satt vi så ett tag, ett ganska bra tag faktiskt eftersom vagnen aldrig kom.
Plötsligt kom där en vagn och jag var på väg upp då jag såg att det var fel vagn. Då började han prata med mig och kommenterade lite och undrade varför inte vår vagn kom nån gång (japp, samma vagn..).
Jo..det var ju konstigt, svarade jag. Men det verkade ju vara förseningar på just den linjen (ovanligt västtrafik..)
Jaha..jo kanske det, sa han då.

Så satt vi nån minut till, sen flyttade han över till min bänk.
Så frågade han lite om boken jag läste, frågade om jag ville ha öl kanske?
Svarade att det var bra, men tack ändå.
Så pratade han om vädret, att det var varmt och vi kom fram till att man inte borde klaga på vädret, för folk klagar alltid på att det är kallt och när det sen blir varmt ja då är det FÖR varmt. Han tyckte att man kunde åka ut till Saltholmen då det ändå var så varmt, det fanns ju ett nakenbad där.
Jaha..jo det kan man ju göra, svarade jag.

Så satt vi lite till och tillslut kom vagnen. Jag gick på och satte mig på ett tomt säte (fanns rätt gott om dem) och öppnade min bok. Gissa vem som kom och satte sig brevid mig?
Du gissade rätt..

Så satt vi så en stund, han kliade sig i huvudet och sen kom det på en massa tonåringar men sina tränare (partille cup) på vagnen som skulle åka och bada.
Han öppnade en öl..satt och pratade lite med dem, jag läste min bok.
Han berättade för dem att man kan åka ut till Saltholmen, där fanns nämligen ett nakenbad..

Sen då det var dags för honom att stiga av så tyckte han att jag skulle ha det bra med Hemsöborna, jag tyckte han kunde ha detsamma, fast han sa att det inte gick för han hade inte Hemsöborna. Så då sa jag att han fick ha det trevligt även utan dem.

Säga vad man vill om Göteborgs mindre nyktra människor, men de är trevliga! (iaf mot mig) så om ni kommer till Göteborg så bli inte rädda som många verkar bli.
Och en viktig sak man inte får glömma; klanka inte ner på dem! De har levt och lever antagligen ett hårt liv, många av dem.
Att man inte orkar ta tag i sitt liv ibland är förståeligt och varken du eller jag vet varför de hamnat i den situation de gjort.
Att döma deras handlingar är en sak, men döm dem inte som männniskor.




Kommentarer
Postat av: Randy

Bor du en förort till Stockholm? =)

2009-07-03 @ 16:14:02
URL: http://www.randys.se
Postat av: Nikita

Ny tävling hos mig!

Vinn ett presentkort hos SlitageKids

(märken som, plastisock,nova star, rockefella,

small paul, mini rodini mf)

Det ENDA du behöver göra är att lämna namn&mejl

samt ange vad du skulle köpa om du vann.

Tävla här: http://nikital.blogg.se/2009/july/mini-tavling-slitagekids-ingen-lankning-krav.html

Ps, missa inte heller min andra pågående tävling där du kan vinna 500kr hos Kiddoz!



2009-07-03 @ 20:56:10
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Randy

jag följer ingen via blogvin utan har sparat dom som favoriter istället =)

2009-07-04 @ 13:05:47
URL: http://www.randys.se
Postat av: Carolina

Vinnaren i tävlingen i samarbete med Hej Baby är nu presenterad på min blogg! Ta en titt och delta gärna i den tävling jag har pågående nu om du inte redan är med! Trevlig helg! Carolina

2009-07-11 @ 21:56:45
URL: http://carolina1979.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0