GIRLS NIGHT OUT!

I torsdags så hade vi (mammorna på forumet från familjeliv) bestämt att vi skulle gå ut och bara vara oss själva för en stund. Vi träffas ju rätt ofta, men då är bebisarna med och det blir typ BARA bebisprat och ibland kan det faktiskt vara trevligt att prata om något annat också =)

Vi hade bestämt att vi skulle gå ut och äta på Amazing Thai, och ta deras buffé. Så dit gick vi!
10 stycken hade vi lyckats dra ihop (vi som är mest aktiva mao). Vi började med att bestämma vad vi skulle dricka och jag fick alla (förutom Frida) att dricka den thailändska cidern (sabai) med granatäpple smak, för den är ju så god! Andra omgången så beställde alla in något annat så jag antar att jag än så länge är ensam som min förtjusning över denna cider..
Så var det då dags för mat, äntligen! Jag var så tokhungrig för jag hade sparat på mig under dagen. Förrätten kom in och den bestod av två små kycklingspett med jordnötssås, vårrullar till de som var allergiska. Det blev mycket tjöt och prat och en del bebisprat i början men det avtog efterhand...

Sen blev det dags att börja plocka från varmrätten. Då har de så att man plockar det man vill ha och sedan går man fram till kockarna osså wokar de maten. De verkar ha dragit ner en del, eller så var det bara för det var torsdag, men de hade en wok öppen bara så man fick stå och hålla koll på vart tallriken hade tagit vägen, och det blev en del missförstånd och tillbaka lämnade tallrikar o lite byten =)
Kvällens underhållning måste Victoria stått för, herregud! Jag hade ingen aning om att människan var SÅ rolig. Vi skrattade så tårarna rann när hon satte igång.
Vi gjorde också en genomgång där alla fick berätta hur de träffades, och inte en enda av oss hade träffat sin respektive på samma sätt. Det var genom nätet, gemensamma intressen, på jobbet, genom vänner, på krogen etc etc.

Så kom då äntligen efterrätten..trodde vi..tills Natalia och Frida bestämde sig för att hämta mer mat. Det var då jag och Victoria gick på likörlistan haha. Men när de var klara så gick vi och hämtade glass med frukt (också bättre på helgen) och så drack vi kaffe (Victoria drack te, som tydligen både såg ut och smakade som elefantpiss =).

När alla var klara så kände vi att vi ändå inte var klara utan vi funderade på om vi kanske skulle beställa in en kanna vin och dela på innan vi vandrade hemåt. Men jag hade en aning om att de stängde snart så jag gick och frågade, fick då reda på att de hade stängt för 20 minuter sen..hm..så vi kom på att vi kanske skulle gå nån annanstans.

Tyvärr var Tess tvungen att springa hemåt för lilla Alva ville inte riktigt längre, och det var ju tråkigt =( Men vi andra gick vidare till nåt ställte som hette Pherellis eller nåt sånt. Så där satte vi  oss vid ett bord och började gå igenom listorna. Tur att Karin satt brevid mig och förklarade vad allt var (hon har jobbat som bartender). Lina pratade om nån drink som jag fortfarande inte kan uttala namnet på, så den tog jag. Jättebra verkligen att de två som minst tål alkohol beställde sprit :D Men gott var det och glada blev vi.

Vid 23-snåret så började vi dra oss hemåt och beslutade att vi ska göra om detta fler gånger!


Från vänster:
Jennie, Frida, Victoria, Ellie, Natalia, Jossan, Lina & Jag (Karin ville inte vara med på bild och stog bakom kameran)

Kommentarer
Postat av: Carolina

Vad kul det låter!

2009-06-20 @ 10:36:02
URL: http://carolina1979.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0