GODMORGON FREDAG!!

Tjingeling på er där ute i landet!

Här sitter jag framför datorn o tänkte skriva lite..lillgrisen har lagt sig för sin förmiddagsvila. Hoppas att han somnar snart och inte trilskas som igår, men än så länge ser det ljust ut =)

För er som missade gårdagens stora nyhet (dah ;) så var det en storbrand här i Göteborg. Nere i frihamnen så var det ett stort lager som brann ner, och jag måste säga att jädrass vilken tur vi hade ändå! Det är nämligen så att bara en liten pytteväg ligger mellan lagret och en preem mack, så skulle den smällt skulle det inte blivit så kalas.

Då jag igår åkte förbi på väg in mot stan igår så möttes man av en frän doft, bränd plast. Usch vad det luktade äckligt! Senare på kvällen så hade rökdoften spridit sig in i vår lägenhet, dock ingen bränd plast doft, utan bara ren o skär "gammal branddoft". Fast den är försvunnen nu så det var ju skönt.
Kan tänka mig att brandmännen skickade en god tanke till änglarna för regnet, det hjälpte nog efterarbetet en hel del.

Idag så är det bara lite relaxing som gäller kan jag tänka mig, möjligen att jag ska försöka orka ta tag o städa lite. Man kan ju tro att man har all tid i världen när man "bara går hemma", men jag ska säga er att dagarna flyger iväg när man har en liten gris hemma. Det är nästan att göra hela tiden!

Om regnet skulle bestämma sig för att sluta (fast jag tycker det är underbart med sånt här väder) så blir det nog en joggingrunda på en timma eller nåt sånt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0