MINA TRAUMATISERADE TÅR

Idag var jag äntligen hos kirurgen så de kunde kolla lite bättre och komma fram till vad som hänt mina stackars tår.
En tid som jag väntat på i 6 (!) månader, men skam den som ger sig!

Då jag kom dit så tittade farbror doktorn på tårna och kunde konstatera att det var tryckskador. Jag sa till honom att jag trodde det kom från mina MBT-skor, men att jag var ensam med denna teori. Han kontrade med att vi nu var två som hade samma teori, för vad han kunde se så hade nageln gått av under huden pga tryck och min förklaring lät ändå logisk.

De goda nyheterna är alltså att inget behöver göras, ingen operation, inga sprutor..inget alls! Enligt honom så kommer allt ordna sig!

Mindre roliga nyheter är att mina fötter fått en egen diagnos, nämligen framfot insulf. Du kanske tycker detta låter lite konstigt och undrar vad det är för nya ord jag börjat slänga mig med?
Men mina fötter är som ett skolboksexempel på detta, vilket får mig att undra varför läkaren på vårdcentralen inte upptäckte det?

Anledningen till att jag har ont i mina fötter beror inte på tånaglarna, utan på att min främre fotsula (trampdynan) går ner vilket gör att mina tår pekar ut i 90 grader utan böjning. Det här valvet har typ trillat ihop och han sa att det inte var mitt fel, utan ska man skylla på någon så är det antingen "lilla mamsen eller lilla pappsen" eftersom det är ärftligt (stackars Alexander haha)
Så det jag ska göra nu är att vända mig till nån ortopedaffär för att få ilägg till mina skor för att få bort smärtan.

Tänk så bra allt kan bli ändå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0