NYHETER OM DEN TRAUMATISERADE STORTÅN

Jag har ju totalt glömt av att berätta om min stortå! Jäses..

 I alla fall..läkaren ringde ju aldrig som han skulle göra så jag ringde till honom för att ta reda på vad som hända skulle. Då sa han att jag borde fått en remiss till kirurgen eftersom de hade fått en på vårdcentralen, och han tyckte ju det var lite konstigt att han hade fått men inte jag, eftersom det ändå var jag som skulle dit.
Kunde inte annat än att hålla med..

Men några dagar senare så kom det där pappret från kirurgen...och om någon undrar varför jag ibland kan vara något hypokondrisk så kommer här svaret :P

Telefonsamtal med min mor: (K- jag, M-mor)

"K- Hej mamma! (låter som pernilla i hårreklamen)
M- Hej Kerstin! Hur är det?
K- Jo, bra...fick svar från kirurgen idag när dom ska kalla mig
M- Kalla dig? Fick du inte en tid direkt?
K- Nej, dom ska kalla mig nån gång i sommar
M- VA? I SOMMAR? VILL DOM ATT DU SKA FÅ BLODFÖRGIFTNING INNAN DESS????
K- Men mamma, det är en nagel som ska bort bara, HUR skulle jag kunna få blodförgiftning av det?
M- Det vet jag inte, men man vet aldrig! Men det är ju jättelång tid, du får ringa o be o få en tid snabbare
K- Det kan jag ju göra, men det finns många som är i ett mer akut behov av kirurg än jag, jag är ju inte direkt döende utan har ju bara lite ont..
M- Jaja..men ändå"

Haha, jag gillar min mamma för hon är rolig =)
Fast hon är ju bara orolig för mig, men nej..jag kommer med all största sannolikhet inte att få blodförgiftning
Och OM jag vill ha en tid snabbare så kan jag faktiskt ringa ett samtal eftersom jag ingår i vårdgarantin...men jag o sprutor som ni vet...så jag kan vänta..

Kommentarer
Postat av: Katta

ASG Jag tror det är mammors uppgift här i livet, att vara oroliga för sina ungar helt i onödan.

Min mamma är också ett sånt där praktexempel!

Kanske låta dom träffas och bilda klubb?? ;)

2009-03-05 @ 09:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0