EN OROLIG NATT

Igår när jag skulle gå o lägga mig så märkte jag att det var något konstigt med Alexander. Han vred och vände på sig och verkade väldigt orolig. Dessutom så lät det som om han inte fick någon luft, det lät som om det satt en ventil i halsen på honom som glappade.
Efter en liten stund så började han göra konstiga ljud och strax därefter började han gråta.

Jag tog upp honom och gick ut till soffan där Thomas satt...att hålla honon upprätt gjorde inte saken bättre men underlättade litegrann. Så vi beslutade för att testa lite näsdroppar - ingen effekt. Men så kom jag på att vi hade Bricanylen och att den kanske kunde funka, så vi testade den och då blev det iaf såpass bra så han kunde somna och andas ganska bra. (höjde upp huvudändan på sängen också)

3½ timme passerade innan jag vaknade av att han började gråta igen för att han hade svårt att andas =( Upp igen och gav nässdroppar. Ville inte ge mer Bricanyl eftersom det inte hade gått så lång tid emellan och biverkningarna kan vara ganska jobbiga (typ hjärtklappning o sånt) så därför satt jag uppe med honom 45 minuter tills det hade lättat lite och han somnade i min famn.

Så sov han till 7.30. Vettesjutton om han är förkyld eller nåt. Han är ändå glad, har aptit och ingen feber.

Någon som har nåt bra tips på hur man kan underlätta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0