GLÄDJEBUBBLAN

Idag så var det dags för mammor och bebisar att träffas för en trevlig fikastund.

På väg in mot stan så ringde jag Karin och bad henne komma bort o möta mig vid vagnen, eller ja, hjälpa mig av om ingen annan kunde. Då jag skulle upp på vagnen på väg till stan så var det som om jag slog ett magiskt trollspö eftersom säkert 7,8 människor snabbt valde den andra vagnen då de såg att jag skulle med. Min tacksamhet går därför till den gamle mannen som trots krämpor och allmän skruppelhet hjälpte mig upp.
Skandal..skäääms på västtrafik och människor som är lata!

Väl framme så blev det Dahls i vanlig ordning =) Hade tänkt mig att lillgrisen skulle sova en stund på vägen in, men våra tankar skilde sig radikalt åt och istället blev han grinig och ville ha lite mat, så det fick han =)

Jag och Karin tog varsin kycklingsallad och väntade in de andra mammorna och bebisarna (Therése & Alva, Frida & Melih samt Lina & Jamie). Vi satt o tjötade om allt från kommentarer från sköterskor på sjukhuset till konstiga trådar på Familjeliv (och det finns en hel del!) Alexander lyckades somna efter ett tag *puh* och sen vandrade jag o Karin vidare. Vi skulle leta efter sommarmössor till våra på pojkar, och på Lindex så lyckades jag faktiskt hitta 2 sommarmössor!


Efter det vandrade vi vidare bort mot Haga och där träffade jag på Anielle som hade vart o jobbat på Regnbågen =) Så vi bokade in en lunch nästa vecka och det ska bli mycket trevligt!

Så kom Karin på att vi kunde gå till Glädjebubblan o se hur det såg ut där. Det är ju ett barnvagnscafé (fast man ställer dem utanför) och vi har ju hört så mycket om det, så vi ville kolla läget.
Väl där så var det första vi såg en liten lekhörna där David och Alexander snabbt satte igång med att röja järnet =D När vi ansåg att de hade röjt klart så gick vi och satte oss.


Det var så bra för de hade burkar till barnen där, samt annat gottigott (babycino haha), så jag kunde köpa en fruktburk till Alexander så han kunde äta mellanmål, medan jag o Karin tog kaffe o blåbärspaj. Måste säga att jag blev så glad över att de kunde göra cappuccino där, det är inte många som kan göra en som smakar bra. Men nu vet ni att de kan göra det där. Vi tyckte det var så bra så vi tänkte föreslå detta till fikaställe nästa vecka.

Om någon av er som läser känner till nåt bra ställe i stan där man får plats med 5,6 barnvagnar+förälder och bebis så får ni gärna höra av er!


Kommentarer
Postat av: Carolina

Sv: Jag ammar varannan, var tredje timma ungefär... så BVC tyckte det var tillräckligt ofta och att det troligen behövs tillägg.

2009-05-28 @ 21:19:24
URL: http://carolina1979.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0