GREKEN & KROATEN

I fredags så träffade jag Karin som hade med sig Olivia och Adrian. Vi tycker det är lite småskojsigt att Adrian och Alexander tillhör samma årskull. Nu så är ju skillnaden rätt stor efter A1 (Adrian) är född i mars och A2 (Alexander) i oktober. Men sen när de blir äldre så kommer det ju inte märkas.
Vi kallar dem även för "Kroaten" och "Greken", eftersom Martin (A1s pappa) är från Kroatien och Thomas är halvgrek, alltså passar ju namnen in rätt bra.
En tredje rolig sak är att vi har ganska lik klädstil på dem; skjortor tillsammans med snygga byxor.
Fick massor av fina kläder av Karin (Thomas hälsar och tackar massvis han med) och det är trevligt att få kläder av någon som har praktiskt taget samma stil :D

A1 är i vilket fall som helst otroligt rolig. När han blir ledsen och Karin är en bit bort så tar han stapplande steg samtidigt som han gråter alldeles hysteriskt. Dessutom pekar han på A2 och skrattar, och tar hans napp så A2 blir ledsen.
Men då är det tur att Olivia finns! Olivia tog nämligen tillbaka nappen från A1 och skulle ge den till A2, eller Alice som hon också kallar honom.

Nu kanske ni undrar varför hon kallar Alexander för Alice?
Jo..

I deras närhet så finns en annan bebis som heter Alex, men för en liten tjej på 2½ år så kan Alex vara lite svårt, därför blir det Alice. Men det låter helt bedårande gulligt =)

Vi hade en väldigt trevlig dag och tiden bara flög iväg. Vi var inne på Panduro och att gå in i en pysselbutik innebär att det blir dyrt för mig eftersom jag ÄLSKAR att pyssla!! Lyckades behärska mig men har spanat in mig på olika projekt och förhoppningsvis inom en månad kommer ni se resultatet av projekt #1, så håll ögonen öppna!
Karin skulle ha färg till en vagn hon köpt som hon ville måla om, och färg hittade hon! Fast sen behövdes det inpregnering, så vi vandrade vidare mot DinSko...som hade

REA!!

För en skogalning som mig resulterade detta i ett par supersnygga höga skor som kostade 199:-, men som innan hade kostat 399:-, ah..jag älskar klipp =)

Sen vandrade vi vidare till Åhléns för att inta lite mat och ojoj vad mätta vi blev och vad gott det var! För att senare runda av allt så gick vi till Dahls där det blev kaffe, juice, morotskaka och kaffekaka.

Det var en megatrevlig dag och att umgås med Karin är alltid jätteroligt för hon är en sån underbar människa =) Alla borde ha en Karin i sitt liv..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0