KERSTIN TESTAR...

Hå o hej igen!

Nu är det dags att testa något nytt, och som jag sa igår så ska jag idag berätta vad det är.
Men först lite bakgrund till varför!

Igår så satt jag och lunkentussen (Thomas) och tittade på Discovery. Där var det en slags dokusåpa om överviktiga människor som skulle gå ner i vikt genom att testa olika dieter (bortglömda dieter)...som man hade i slutet av 1800-talet/början av 1900-talet. Så komiskt =)
Dessutom så skulle de klä sig tidsenligt med korsetter o hela fadderullen, och 1920gruppens motion beståd av "glad dans" hehe...det var så skoj.

I vilket fall som helst, edvinuianerna eller vad dom nu var skulle ha en diet som innebar att man skulle tugga varje bit 32 gånger, sedan tippa huvudet bakåt, och den mat som inte hade runnit ner skulle man spotta ut.
Eftersom de klagade på att de kände sig som gäss så fick de svälja maten.

Jag tänker därför göra följande undersökning:

Är det möjigt att gå ner i vikt, genom att tugga varje bit 32 gånger?

Jag känner att det borde vara det, man hinner känna efter när man blir mätt och det känns ganska segt att göra det vilket borde resultera i uttråkning.

Mina förutsättningar är följande:

 Mitt BMI är perfekt i mitten för min längd

Jag tänker inte ändra mina matvanor medvetet utan äta det jag ätit innan samt träna som innan

Jag står på den vikten då jag har som svårast för att gå ner, min kropp gillar den här vikten och jag har praktiskt taget aldrig lyckats komma ner mer än typ 1 kg under

=
 går jag ner borde en som är överviktig lätt gå ner, förutsatt att man inte äter på tok för onyttigt dvs hamburgare, pizza o sånt mer än 2 gånger i månaden (ajsing!), dessutom lördagsgodis max 1 gång i veckan (helg är faktiskt flera dagar så därför får det vara 1 dag) och inte feta såser o sånt till maten. Inte heller för mycket hel/halvfabrikat, det går faktiskt att göra nyttig mat från grunden utan att det tar för lång tid *moraltant*

Undersökningstid:
4 veckor

Kvarvarande tid:
4 veckor

Startvikt:
58,6 kg (jag vågar! ;)

Ned/Uppgång:
+-0


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0