Mandel - och chokladpaj



 

  1. Pajdegen: Sätt ugnen på 200 gradet. Hacka samman mjöl, bakpulver, socker och matfett
  2. Tillsätt ägget och arbeta ihop till en deg. Tryck ut degen i en pajform (24 cm i diameter), gärna med löstagbar botten
  3. Fyllning: Grovriv mandelmassan och blanda med matfettet
  4. Tillsätt äggen, ett i taget, mjöl, kakao och bakpulver. Rör smeten jämn och häll i pajskalet
  5. Grädda på galler i nedre delen av ugnen 30 minuter. Låt kallna
  6. Garnering: Dela chokladen och lägg i en plastpåsa. Smält i kastrull med varmt vatten eller mikrovågsugn
  7. Klipp hål i påsens ena kant och ringa chokladen i ett fint mönster över pajen

Kommentarer
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Wow, det ser helt underbart ut! Den måste jag bara testa :)



Ha en mysig kväll, Kram Elin!

2009-11-06 @ 20:01:31
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Katta

Hemska människa!!! Du får inte fresta mig på detta vis med en massa gotta! Nu vill ju jag ha sånt där och mumsa på ju!

2009-11-06 @ 23:54:16
Postat av: Liselotte

Hihi, ja jag tror faktiskt det! =) Jag var på ett himla härligt humör efter vår dejt sist, så anytime!

2009-11-07 @ 07:51:42
URL: http://www.lompansplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0