ANNA ANKA ÄR GENIALISK!

(bild lånad från Aftonbladet, klicka på bilden för att komma till artikeln)

 

Är det bara jag som tycker om Anna Anka? Enligt mig så säger hon precis som det är och hon har ju rätt (det mesta av det hon säger iaf =)!

Som det här med äktenskap och varför de tar slut. Människor verkar ha hängt upp sig på att hon påpekar att kvinnan ska göra en hel del för sin man, men hon menar ju också på att mannen ska göra saker för kvinnan. Det handlar ju om att man ska vara fin för varandra och inte sunka till sig bara för att man är "trygg" i sitt förhållande.

Tänk efter, det stämmer ju! Vem vill stanna i ett förhållande där den ena parten bara gnäller, gnyr, har sunkat ner sig, inte vill göra något och inte visar dig uppskattning?

Likadant när det kommer till jämställdhet. Okej..det här med blöjbyten o sånt är väl lite överdrivet. Thomas är inget fan av det men han gör det ändå..jag är inte heller ett big fan av att byta blöja men gör det ändå. I vårt fall handlar det inte om jämställdhet utan om att vi vill hjälpa varandra.

När vi ändå är inne på jämställdhet så funderade jag personligen på en annan sak angående färger och liknande;

Tjejer ska inte ha rosa för det är att placera dem i ett fack, killar ska ha rosa för då är det jämställdt..tjejer ska ha andra färger och killar ska inte ha typiska pojkkläder?
Men...hur blir det då? Dessutom var ju faktiskt rosa en "pojkfärg" från början men är nu en "flickfärg". Jag kan säga att jag tycker det är trevligt med olika färger, har ett barn rosa på sig så förutsätter jag att det är en tjej, så är det i mitt fall.

Människor verkar också störa sig på att Fru Anka säger vad hon tycker och tänker. Såg på Aschberg igår då hon förklarade att det är ju hennes åsikter hon pratar om, hon påstår inte att det är rätt men det är fortfarande hennes personliga åsikter och sen får människor tycka som de vill. Vi har ju alla åsikter men här i Sverige är vi så rädda för att säga vad vi tycker för vi kan ju råka trampa någon på tårna och det vore ju näst intill världens undergång.

Samma med jantelagen; Vi får inte lov att säga att vi är bra på något för då skryter vi bara. Snacka om att trycka ner sig själv!

Jag anser att vi mår bra av Anna Anka debatten som flyger runt som en tyfon i Sverige. Det behövs mer jävla anamma här!


Kommentarer
Postat av: Liselotte

Jag tycker också att Anka har en del poänger, samtidigt som vissa saker hon säger får mig att tappa hakan! Men hon har ju rätt till sin åsikt. Men i Sverige får man inte sticka ut för mycket, det är nog det problemet är för många...



Jag är ganska besviken på ett par av mina vänner just nu, därför är jag lite låg. Kanske dags att revidera vänlistan :). Tack för att du frågade, det värmde. KRAM!

2009-09-29 @ 10:26:20
URL: http://www.lompansplace.blogspot.com
Postat av: Katta

Gert Fylking gillar Anna Anka också.

2009-09-29 @ 17:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0