VILKA MÄNNISKOR!

Att åka spårvagn i den här staden, är som jag sagt innan, lite...varierat.

Som imorse då jag och Alexander skulle in till biblioteket för att låna lite matteböcker.

Det börjar lite fint med att den vagnen jag egentligen ska åka med är en gammal spårvagn. Ingen av de som går på ser ut att orka/vilja lyfta vagnen, och även om jag skulle komma på finns inga garantier för att jag sen kommer av. Så det var bara att invänta nästa vagn.

Väl på vagnen går det på en massa fjortispojkar också. De tjafsar, tjötar och spelar hög jobbigt störande musik på någons mobiltelefon. Folk runtomkring byter plats. Önskar jag också kunde göra det.

Några hållplatser senare går det på en människa som redan hunnit sätta i sig öl. Mm..ställer sig brevid vagnen och det stinker. Hur tänker han? Behärskade mig men kände att om han så spillde en droppe öl på vagnen så skulle jag blivit fly förbannad.

Det fortsätter och senare kommer hans vänner på. Mysigt värre. 10 djupa andetag och resan gick vidare. Tydligen så ska man dricka alkohol med lägre procent i början av dagen för att kunna dricka mer öl utan att bli full på en gång.
Okej...

Ja..eller nej. Att åka spårvagn är något som får mig att vilja ta bilen istället.
Grattis västtrafik!

Kommentarer
Postat av: Katta

Imorse klockan åtta när jag var in på ICA och handlade så stog det en snubbe före mig i kön och han stank gammal fylla och surprise han köpte en öl och tultade sen iväg..... Det är ju också ett sätt att börja morgonen på tänkte jag.

2009-08-25 @ 15:00:46
Postat av: Anonym

Jag förstår verkligen att du väljer att inte åka kollektivt... Jag bor ju i Lerum och är väldigt bortskämd med att det på pendeln oftast är väldigt lugnt och städat. Men när jag bodde i stan så höll man ju på att spy varje gång man åkte, plus att det alltid var något fyllo som skulle tjöta med en, TROTS att man satt med iPoden i öronen och absolut inte ville prata med en vilt främmande människa som stank både det ena och det andra....



Har det hänt någon gång att vilt främmande människor sträckt ner händerna i vagnen?

2009-08-25 @ 20:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0