SPINDEL ATTACK

Vi har ju haft lite problem med Sylvia-Agatha om ni minns, den gigantiska alfahonespindeln som bosatt sig utanför vårt fönster.

I vilket fall som helst så tillkom det en Rune på andra fönstret, men han var inte lika svårlurad och kunde lätt "puttas" ner. Sen lyckades vi även få ner Sylvia-Agatha. Efter att hon försvann kom alla de gömda fram, Siw (som försvann), Per-Arne (som också blev omhändertagen) samt gårdagens mest jobbigaste spindel; Christina.

Varför Christina var den jobbigaste spindeln ska jag nu berätta för er.


Igår...
Jag stod och tittade i fönstret och såg små konstiga prickar..bara några stycken och de rörde på sig. Vid närmare anblick så jag att det var små spindelbebisar..jag antog att det var Sylvia-Agatha som hade lagt dom innan hon "försvann", och jag såg även kokongen som hängde i nätet.
Några minuter senare var där fler bebisar som höll på och ha sig med sina trådar och sånt.
20 minuter senare var där ännu fler och efter 1 timma ungefär så måste där vart minst 60 spindelbebisar som kröp omkring inne i fönstret. Förstå min panik; jag är totalt LIVRÄDD för spindlar. Jag avskyr dem av hela mitt hjärta!

Medan Thomas var iväg för träning och inhandling av döda-spindel-medel så såg jag hur mamma spindel, Christina, kom ut och snurrade kokongen några varv för att sedan plocka med den in igen.
*svordom* tänkte jag, för det innebar ju att hon skulle göra ännu fler miniterrorister.
Suck
Då Thomas kom hem så gick han till attack på en gång. Mamma Christina kom utspringandes från sitt bo, men hon blev visst också drabbad av spindelmedlet.
Hoppsan..typ :)

Idag syns inte en spindel och jag är överlycklig, kokongen hänger utanför men den sprejade Thomas igår också så det borde inte vara någon fara.

Nu ska jag gå och dammsuga upp de döda spindlar som trillade in igår (gick inte att vara i vardagsrummet igår pga lukten)

Vi hörs senare idag, då vi kommmit hem igen efter våran mamma-bebis fika

Kommentarer
Postat av: Katta

Inte undra på att det är regn och skitväder om ni har haft ihjäl så många spindlar! :)

2009-06-15 @ 13:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0