NE NU JÄD...

Nu måste jag prata lite mer om det här svininfluensavaccinet och sjukvårdspersonal.

För mig ska inte undersköterskor/sjuksköterskor som ska ge vaccinet uppmuntra (eller tvärtom) någon till att ta vaccinet. De har inte den informationen som krävs (faktiskt), ska någon säga något ska det vara en smittskyddsläkare eller liknande, som faktiskt ska sitta inne på kunskapen.
Men istället är det många som uppmanar andra att ta vaccinet för annars kommer allt bli så hemskt och oj oj oj.

Tänk då att du har någon som är jätterädd och går på denna skrämselpropaganda trots att personen i fråga kanske inte vill ta vaccinet? Det är så lågt att göra sånt, ska man ta vaccinet som sjukvårdspersonal; fint, ta det, ge dem som vill ha men säg inte till andra hur de ska göra!

Jag har skaffat mig information, jag har funderat och härjat sedan i somras med hur vi skulle göra om ett vaccin skulle bli aktuellt, och vi ska inte ta vaccinet. Varför kan jag säga om någon frågar mig, dock gillar jag inte den diskussionen med annan sjukvårdspersonal för de har ju alla standardsvar=det de hört från informationen. Det känns bara meningslöst då och gör mig arg. Jag kan faktiskt argumentera, men i det fallet är det liksom som att prata med väggar.

Dessutom vill jag helst inte bli kallad för idiot pga mitt val, av personer som ska ge vaccinet.

Så jag vet varför och hur jag ska göra. Jag har tagit reda på information från båda sidor, gjort mitt val och står fast vid det för tillfället. Jag säger inte till någon att de ska/inte ska ta vaccinet för det är varje persons egna val. Däremot tycker jag det är lite för mycket "du MÅSTE ta det" och biverkningar och sånt hyschas enl min mening ner en del. Men det är som sagt det jag tycker.

Sluta tjata och sluta kalla mig för en idiot. Att hålla på så säger bara mer om personen i fråga som yttrar orden.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Amen!!

2009-10-20 @ 22:06:12
URL: http://www.carolina1979.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0