POLISBEVAKNING

Nu börjar det spåra ur det här med bränderna..(har det iofs redan gjort)

Igår då vi skulle lägga oss så var det omöjligt att somna eftersom vi hade en polishelikopter som flög precis ovanför vårt hus, ganska lågt också vilket gör att det skallrade i rutorna.

Vi bor i ett av de områden i Göteborg där mindre intelligenta människor tänder på bilar. Privatpersoners bilar, personer som inte kan påverka deras situation (eller vad de nu är ute efter?) överhuvudtaget. Oskyldiga människor blir drabbade av dessa huliganer.

Men för att återkomma till det jag började skriva.

Polishelikopter ovanför oss. Både jag och Thomas tyckte det började bli obehagligt och ställde oss därför i fönstret för att se om någon var på gång att tända på någon bil. Vi var ju lite oroliga över vår egen..varje gång det kom en bil åkandes som stannade, så trodde vi automatiskt att någon skulle hoppa ut och tända på. Någon som körde fort mot bommen;
Tänk om han kör igenom, tänk om dom kör igenom porten o tänder på så det börjar brinna i huset!?

Överdrivet kanske, men med tanke på att de även sprängt en portdörr inte långt härifrån så skulle jag inte bli förvånad.

Tillslut gick vi och la oss och helikoptern försvann en stund senare.

Nu imorse läste jag på i tidningen att det vart en bilbrand, inte alls långt härifrån vilket innebär att nästa gång eller gången därpå är risken stor att branden nått sig till vårt område eftersom de drar sig närmare hitåt.

Om nu människor som tänder på bilar gör det för att de känner att ingen bryr sig så har de ju verkligen lyckats bra med att fiska sympatiröster *NOT*

De människor som stöttade dem innan bränderna och verkligen försökte har nog ingen lust längre. Varför ska jag stötta och tycka synd om någon som bränner upp mitt närområde, där jag bor och lever?

Ärligt talat så vet de antagligen inte bättre, men nån måtta på dumheterna får det faktiskt vara! Om de är under 15 så skit samma, de ska in i fängelse! Jag o Thomas diskuterade detta efter att de tagit killarna som försökt tända på spårvagnarna (usch).
Sätt dem i fängelse (skulle ge 5-10 år) så länge, 1 år räcker inte för då de kommer ut är deras gamla kontakter kvar och de faller dit igen. Sitter de 5-10 år är kontakterna förhoppningsvis borta och ungdomarna (som det i detta fallet var) kan ha ändrat sitt beteende och tankemönster.

Det sägs ju att unga människor inte ska sitta länge, men är de då bättre att de lever rövare i 5 år och förstör sitt liv ytterligare, eller att de får sitta inne i 5 år där de får lära sig att människor faktiskt bryr sig UTAN att man behöver förstöra? Och att de sedan kan gå ut i samhället och förändra till det bättre utan att skada andra?






Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag är så förvirrad just nu så jag vet inte om jag hade svarat på din kommentar hos mig eller ej. Jag sarar en gång till nu så har jag gjort det innan får du bortse från detta. ^^



Jag har gjort ljusstakarna själv. Använde mig av lättbetong och några gamla plastburkar. Ljusfatet t ex är en gammal peppearkaksburk. Jag valde fyrkantigt och tog också en mindre fyrkantig burk och tryckte i den första för att få en fin kant på fatet. Valde plast ifall jag skulle behöva skära isär burkarna sen men dom lossnade ändå så det gick bättre än förväntat. ^^

2009-09-17 @ 11:27:21
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Katta

Har ni inget garage??

2009-09-17 @ 16:31:49
Postat av: Tant Ulrika

Kikar in o tipsar dig som deltog i min dundertävling i samarbete med Me&i i våras, tyvärr ingen vinst då men nu kör jag en favorit i repris:



http://uj76.blogspot.com/2009/09/me-tavling-hos-tant.html



..där du än en gång har chansen att vinna 500kr att shoppa lös för hos Me&i :)

2009-09-17 @ 21:39:33
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: emmelist

ikväll avslutas tävlingen om den vita klockan hos mig :D vann du? håll utkik!!!!!



kram

2009-09-18 @ 17:39:49
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Nikita

hej ! du har vunnit i min blogg

presentkort hos vimsadekor,

vore bra om du mejlar mej så snabbt som möjligt

[email protected]



2009-09-18 @ 20:52:12
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Carolina

Hej,



Du har deltagit i en av mina tävlingar och vinnaren är nu utsedd.

Vinnaren publiceras här:

http://www.carolina1979.se/?p=1137



Har du inte vunnit är du välkommen att delta i nästa tävling som kommer inom kort.

Många kramar Carolina

2009-09-18 @ 22:44:03
URL: http://www.carolina1979.se
Postat av: Amanda

Grattis! Såg du hade vunnit hos Nikita. Underbar vinst! ^^



Hoppas ni får en fin helg!

Kram

2009-09-19 @ 09:52:26
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0