SUGARUPPDATERING

Fick idag mail från någon annan på stadsdelsnämnden och fick då reda på att om jag vill prata socker får jag prata med resp rektor på varje förskola.

HUR KAN DET VARA SÅ SVÅRT ATT FÅ TILL ETT SOCKERFÖRBUD??

Jag börjar fundera på om det kanske är så svårt för att jag bor på ett ställe där folk verkar skita i vilket. Det är ingen som bryr sig här och vi som gör det stöter bara på problem och skit.

Jag tänker få till ett sockerförbud på hans framtida förskola, jag är bara rädd för att de andra föräldrarna tror att jag gör det för att vara någon slags "jagvetbättre". Men jag vet ju bättre i det här fallet ;) Men alltså att de tycker jag tar ifrån barnen nåt gott, men det finns ju så mycket annat som är gott! Sötsaker är goda bara för de vant sig vid det.

Tyvärr så är det många föräldrar som skiter i om barnen äter sötsaker på vardagarna.

Det är synd, det är riktigt synd.

Kommentarer
Postat av: Katta

Jag tror att om du ska få igenom ett sockerförbud så måste du nog gå den kommunpolitiska vägen.

Och isåfall måste du nog börja med att prata med den person som är högsta hönset för det parti som är styrande i eran kommun och försöka få den personen att skriva en motion om det här. Sen är det bara att vänta på att den motionen tas upp på ett kommunpolitikermöte och hoppas att den bifalles.

2009-09-01 @ 18:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0